8 Nisan 2022 Cuma

the days in ramadan-1 / ramazanlı günler-1

Ramazanın ilk haftası bitmek üzere. Günler benim için yine jet hızıyla geçmeye başladı. Anlayamadığım bir şekilde bir koşturmaca içindeyim. Gün boyu yapılacak şeyler sıraya dizilmiş vaziyette ve birinin zamanlamasını aksatacak olsam diğerleri de aksayacak, hatta bazılarına hiç zaman bulamayacak gibiyim. Bu postu hazırlamak için de ancak gecenin yarısı bir zamanı bulabildim. Şu an yaptım yaptım, yoksa hangi vakti bulur yapabilirim kestiremiyorum. Çünkü diğer blogumdaki aylık dökümümü dahi henüz zaman bulup yapamadım. Buradaki postlarım ramazanla ilgili olduğu için kapsamındaki ay içinde paylaşılsın diye de diğer blogumun sırasını ve zamanını çaldım. 

Ramazan süslemelerimle devam edeyim o halde. Hatırlarsanız iki post önce, geçen yıl yaptığım ramazan karşılama kekimin şaşaalı süsünün evveliyatından ve bu yıl için planımdan söz etmiştim. İşte çubuklara takılı o "hoşgeldin ramazan" yazısını bu yıl yeniden flama olarak kullandım ve penceremin yarım tül perdesine iliştirdim. Perdeyi ve camın açıkta kalan bölümünü de cıvıldatmayı ihmal etmedim. 


Bu arada kek demişken bu ramazanın yapılmayan kekine de açıklama getireyim. Her ramazan farklı farklı yaptığım ramazan karşılama keki için bu yıl Sevgi'nin limonlu kekinden yapmak istiyordum. Misket limon bulamamış olmam önemli bir handikap olmakla birlikte, evde de tatlı-kurabiye türünde o günlerde epeyce yiyecek olunca kek yapmaktan vazgeçtim. Bir yıldır hiç kek yapmamıştım, hevesle-sevinçle yapacaktım. Belki o sevinci bir sonraki ramazanı beklemeden iştahla istediğimiz bir zamanda yaparım. Bu yıl kekimiz olmadı yani. Kekimiz olmasa da sevincimiz, neşemiz baki. :)

Ben mesela ramazan için günler öncesinden yapmaya başladığım süsleri yaparken de dekore ederken de çocuklar gibi hep şenim. Üşenmedim pencere camını dahi süsledim. 

Siz de yapmak isterseniz nasıl yaptığıma dair biraz bilgi vereyim: Resimleri belirledim, çıktılarını normal A4 kağıtlara aldım. Tek kat ince olacağı için pritt yardımı ile ikinci bir boş kağıda resimleri yapıştırdım. Sonra etraflarını makasla oydum. Cama sıcak silikonla (hemencecik minik bir - iki damla damlatarak) tepelerinden yapıştırdım. Sıcak silikon camdan çok kolay çıkabilen bir madde. Çift taraflı bantlar ise camdan çok zor temizleniyor. Pratik yolu seçtim. Dilerseniz reklam-tabela-afiş vb. işleri yapan dijital grafik tasarımcılara  arkası yapışkanlı sticker tarzında bastırabilirsiniz. Ama muhtemelen onları temizlemek de zor olacaktır. Hem çıkarırken yırtılma ihtimalleri var, bir sonraki yıl için kullanmak istediğinizde hırpalanmış olabilirler, ayrıca çıkarınca yapışkanlı olarak saklamak zor olur. Silikonlu bu yöntemi çok daha kolay buldum. Ay ve yıldızlar ise geçen yıl parlak kartondan makasla kesip hazırladığım süsler. Onları da aynı yöntemle tutturdum.



Diğer süsleri de perdeye minik çengelli iğne ile tutturduğum için tüm bu süslerimi gelecek yıllarda da kullanabilirim. 


Gerçi süslerimin hepsini tek kullanımlık yapmamaya özen gösteriyorum. Her yıl ve yılın farklı zamanlarında da bazılarını kullanmak istiyorum. 

Aşağıdaki tepsi için altın simli kartonla bir ramazan davulcusu figürü yapmak ve evlerin yanına kondurmak istiyordum hâlâ zaman bulabilmiş değilim.


Farkettim ki, aklıma üşüşen ramazan süsü projelerimin tamamını gerçekleştirebilmek için taaa aylar öncesinden başlamalıymışım. Çünkü yapmak isteyip de yapmaya zaman bulamadığım şeyler oldu. Yine de bazılarını bu yıl için gerçekleştirebildiğime seviniyorum.


 Nereye baksam altın renkler, ışıltılar, pırıltılar... İçim de öyle ışıl ışıl, pırıl pırıl vesselam. :)


Bazılarınız geçen yıl kur'an ı arapça okumayı öğrendiğimi biliyorlar. Diyanet'in pandemi süresinde açtığı online kurs sayesinde öğrenmiştim. Mukabeleyi de hocamızla zoom üzerinden yapıp hatimlerimizi online indirmiştik. Bu yıl yüzyüze topluca okumaya geçiş yapıldı ama ben risk almak istemedim. Diyanet'in internet sitesinden mukabele bölümündeki cüzlere tıklayarak, hatmimi kendi kendime indiriyorum. Belki son secdeler ve hatim duası için bir kez olmak üzere evimin yanındaki camiye gidip kalabalıkla birlikte yaparım, belki de yine risk almaz onu da kendi kendime yapmayı öğrenirim. Şimdilik bilmiyorum.


Mukabeleyi evde kendi kendime yapmam da şu açıdan iyi oldu. Bazı sabahlar iki cüz birden okuyorum. Salı günleri ise pazar alışverişi, yıkama-ayıklama-saklama gibi detaylı işlerden dolayı bir cüz okumaya dahi zaman bulamıyorum. Çift cüz okuduğum günlerle neyse ki ileride aksamalarım olursa telafi etme şansım var, fazla okumalarla da zamandan tasarruf edebileceğim. Hatmi çok daha önce indirme gibi bir avantajım var dolayısıyla. Hoca eşliğinde olsa idi böyle bir düzenim olmayacaktı. Böylelikle başka ibadetlere ve okumalara da şimdikinden daha fazla zamanım olacak.


Tabii bir de mutfak kuşuna dönüşüyorum bu ay... Bir bakıyorum, onu yap bunu et, onu pişir bunu taşır derken saatlerim mutfakta geçmiş. :)

Mutfak derken.. eve gelen pidenin kese kağıdına vurulur mu insan? Hayatımda gördüğüm en tatlı pide kağıdı. :)

Bir buçuk saat sonra ramazan davulcumuz geçecek ve ben hâlâ bu postu bitirebilmiş değilim. :)

Son iki postta ABD Michigan ve Singapur'dan ramazan süslemeleri ve  ışıltıları paylaşmıştım bu postta da ülkemizden paylaşıp öyle bitireyim artık... Şekerci Cafer Erol'un pek cici şeker-çikolata dükkanlarını görmüş ya da duymuş olanlarınız vardır. İstanbul'un pek çok semtinde şubeleri var, bazı büyük illerde de... Kadıköy şubesindeki binasını yeni yıl, sevgililer günü gibi özel günlerin dışında ramazanda da kocaman kocaman süslüyor ve ışıklandırıyor. Henüz kendi gözlerimle görme fırsatı bulamadım ama internet sağolsun görmediğimiz yerleri gördürüp gitmediğimiz yerlere götürdüğünden, kanlı canlı görmüş gibiyim. :)

Bu 2019 yılındaki ramazan temalı süslemeleri... (İlk fotoğraf instagramdaki didoshada isimli hesaptan, ikincisi ise tisette'den...)


2020 de pandemi sebebiyle zorunlu olarak evlerde kaldığımız için o yıl süslememişlerdi. 2021 de ise böyle oldu. (Fotoğraflar yine instagramdan nurkocakofficial hesabından...)


Bu yılın süslemesi ise böyle... (Fotoğraflar yine instagramdan su_solak ve timucinstravelalbum hesaplarından)


Her üçünü de sevdim. Ama en çok 2019 yılının süslemesini sevdim. Başka başka dükkanlar, mağazalar da örnek alır, bu cıvıltı yayılır, çoğalır belki. Hem o zaman başkalarının ışıklarıyla değil, kendi ışığımızla aydınlanırız, ne dersiniz?! Işığın kimden ve nereden geldiğini keşfetmek mühim mesele. Hayattan aldığım onca yaştan sonra bunu da öğrendim! (Öğrenmenin yaşı var mıydı? :) )

Yeni bir ramazan postunda görüşmek üzere ramazanı yaşayanlara hayırlı ramazanlar ve herkese hayırlı, huzurlu günler... sevgiler.

15 yorum:

  1. Cafer Erol'u kutluyorum nasıl güzel! Seninki zaten müthiş
    ötesi. ramazanın ruhu ve heyecanı böylelikle çocuklarımıza hatta büyüklere bile
    farklı tesir ediyor. hayırlı ramazanlar canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün gece bu postu hazırlarken keşke kızım küçükken bu idraka kavuşmuş olsaydım, diye düşündüm. Birlikte neler yapar, ne hoş ramazanlar geçirirdik. Gelecekte başka anneler çocukları ile bu sevinci doya doya yaşar dilerim. Sevinçli, huzurlu etkisi öyle büyü ki...
      Sana da hayırlı ramazanlar Buketcim.

      Sil
  2. ramazan süslerin çok güzel ben burada yapsam deli mi bu derler inan. Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler özlemcim... Yeni yılda yılbaşı ağacı süslediğimizde demiyorlar ama... :) hatta led ışıkları oramıza buramıza sarsak bile... :))) Zihinler nasıl kodlanmış ve işgal edilmişse ezber dışına çıkanın deli ilan edilmesi çok kolay. :) Bence ileride yılbaşı gibi ramazan süslemeleri ve ışıkları da yaygınlaşacak... Birilerinin deli adımlar atması gerek önce... :) Sana da hayırlı ramazanlar Özlemcim.

      Sil
  3. görseller harika ellerinze saglık

    YanıtlaSil
  4. Ellerinenyuregine sağlık canım ne güzel meşguliyetler💛
    Limonlu keki geçtim her hangi bir kek yapmamış olmana üzüldüm açıkçası dilerim bir sonraki yıl yaparsın resimler harika harika bayıldım pide kağıdına bir kalp de ben bıraktım💛
    Rabbim ibadetlerini kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgicim...
      Kek yapmayınca sonra ben de burukluk hissettim. Ama hemen Polyanna ve Anne of Greengables elele verip içimden fırlayıverdi. :) Ya keki hiç bir zaman yiyemeyecek olsaydım, hiç ama hiç yapmayacaktım. Oysa şimdi canım ne zaman isterse yine de yapabilirim. :)
      Senin de dularının, ibadetlerinin kabul ve makbul olması dileğiyle... hayırlı ramazanlar canım.

      Sil
  5. silikonla yapıştırma peki saol lazım olabilir bu bilgi :) kek bir dahaki sefere diyorsun yani :) mukabele ne güzel maşallah :) cafer erol aklımda olsun bi gidip göreyim barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafer Erol'a gidince sütlü-çikolatalı bişeylerden benim için de ye olur mu? :)

      Sil
  6. You've made your home joyful and cozy!

    YanıtlaSil
  7. Fotoğraflar şahanee! :)

    YanıtlaSil
  8. Yazının sonundan şu üç kelimeyi çekip aldım müsadenizle "kendi ışığımızla aydınlanırız"
    Uzun zaman sonra,yazma isteği uyandırdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak için tetiklenmek gerekir. Keyifli yazmalar diliyorum. Soluksuz okunsun, hep okunsun...

      Sil