1 Nisan 2022 Cuma

ramadan is here / ramazan geldi, hoş geldi


Bu yıl da ramazana kavuştuk, çok şükür. 

Tüm islam alemine hayırlı, huzurlu, bereketli bir ay olsun. 

İbadetlerimiz makbul, dualarımız kabul olsun! 

Dünyamıza da, insanlığa da iyilikle ve güzellikle temasımız bol 

ve de kısmetli olsun!

Bittiğinde bir sonrakini daha büyük sevinçle bekleyelim inşallah!

Mahyaları sever misiniz? Bir ışıksever olarak ben çok severim. Gelibolu'da hiç bir camide mahya asılmıyor. Ama bir çok ilde, ilçede minarelerin arasına yazılar yazıldı, ışıkları  yakıldı, o ışıl ışıl haller ne hoş olmuştur şimdi. 

Dün sokak davulcumuz ilk bahşiş gezisine çıktı. (Başında, ortasında, sonunda olmak üzere üç kez çıkıyor.) Davulunu vurdukça ramazan havasına dünden girmiş olduk. :)

Az önce de belediyemiz top atışı ile ramazanı karşıladı. Henüz pide almadık ama ramazan pideleri de ekmek satış noktalarında satışa sunulmaya başlanmıştır. Keşke trafiğe kapalı çarşı caddemiz ramazan için dekore edilip ışıklandırılsa, küçük yiyecek-içecek stantları iki kenara dizilse ve  kasabamıza bir renk bir coşku gelse... Elimizdekilerle idare edeceğiz yine her zamanki gibi. Belki bir gün, Aralık boyunca tüm çarşıda, işlek caddelerde ağaçlara vesaire sarılarak yapılan ışıltılı görüntü ramazan için de yapılır ve hissettirilmek istenen coşku ve sevinçten ramazanımız da nasibini alır. O zamana dek o coşkuyu evlerimizde yaşamaya devam.

Geçen yıl yaptığım ramazan dekorasyonumu şurada paylaşmıştım. Bu yıl da aynı duvar süslerimle yine aynı duvarı süsledim. Kapı süsü formundaki ay-yıldızlı süsümü bu kez duvarda değil, kapıda kullandım. Duvarımın görüntüsü de böyle oldu.


Şöminemin üzeri böyle...

Geçen yıla göre daha sade...

Camiyi evony marka maske kutusunu geridönüşüme kazandırarak yaptım. Kapısını, pencerelerini, kubbesini, kubbenin ucundaki hilali yapmak kolaydı da, minareler ve şerefeler çok uğraştırdı beni. Dördünün de aynı boyda ve aynı kalınlıkta olması gerek. Ancak ya üçü aynı oluyor ya da ikisi oluyordu, dördüncü ise nedense ya hepten dar ya da hepten geniş oluyordu, böyle böyle en az beş minare feda ettim. Tam minareleri tam iyi-kötü eşleştirdim, bu sıkıntıdan kurtuldum derken bu kez de şerefeler olmadı bir türlü. Kartonla yaptıklarım yamuldu, ebatları farklı farklı oldu. Plastik halka denedim, hiç güzel durmadı. Çareyi altına simli dantel sarıp, üstüne sıralı boncuklardan yapıştırmakta buldum. Evde altın renklisi olmadığı için de olanla idare ettim. İstediğim gibi olmadı ama en azından şerefeyi çağrıştırdığı kesin. :)

Böyle kesip yapıştırma işlerini seviyorum ama yaparken bir an önce sonuca ulaşayım istiyorum. O yüzden sabırla ince ince uğraşamıyorum. Benden usta bir maketçi olmaz ama iyi bir hevesli çırak olur. Yaparken çünkü çok zevk alıyorum. Bunları yaptıktan sonra boşluğa düşünce eşime beni marangoz yanına çırak vermesini söyledim. :)


Şu fenerleri yapmak o kadar kolay ve zevkli ki elimdeki simli kartonların her renginden yapasım vardı. Şimdilik yalnızca altın, gümüş ve pembe renklerle yaptım. Belki ramazan boyunca başka renklerle de yaparım. Deve de çocuklar için pakette satılan plastik oyuncaklardan... Altın renge boyadım. Belki ileride üzerine örtü ekler, boynuna da yular olarak zincir takar daha bir süslerim. Deve ayakta duramıyordu, ayakları aynı hizaya gelsin ve kalın bir taban oluşsun diye bastığı yeri silikonla doldurup bronz renge boyadım, son olarak da sim tozlarla ışıldattım.

Ben fenerlerin içinde cam kavanoz ve uzun cam bardak kullandım. Yapılış tekniğini merak edenler şu videodan yararlanabilirler.


Ramazan dekorasyonu adına yapmış olduğum şeyler bunlardan ibaret değil. Tek postta paylaşmak yerine ramazan süresince peyderpey burada paylaşmayı planlıyorum. Hem bu bahaneyle blogumu daha sık güncellemiş olurum.


Bizim evden görüntüler şimdilik bu kadar... Ama paylaşacaklarım bitmedi. Geçen postumda Amerika Michigan'a gitmiş, ışıl ışıl evleri görmüştük. Bu postta da Singapur'a gidelim mi? Her ramazan Singapur'da caddeler renk renk, ışıl ışıl taklarla süsleniyor. Yalnızca ramazanda değil diğer dini bayramlarda ve islam dışındaki başka dinlerin bayramlarında da... Bizde de caddeler böyle renk renk, ışıl ışıl olsa ne hoş olurdu. (Photo credit: instagram @drjj55)

Bu da bir başka süslemenin gece görüntüsü... (Photo credit: Photograph-Tobias Krohn)

Bu ikisi ise aynı süslemenin hem gündüz hem gece görüntüsü...


Caddelerdeki bu süslemeler yalnızca tek taktan ibaret değil, yol boyu ara ara bu renklilik bu ışıltı hep devam ediyor.

Her ramazanda da bambaşka temalarda süslüyorlar. Benim en sevdiğim tema bu oldu. Minaresi kalbimi çalmaya yetti de arttı bile.

Bunlar da farklı temalar...


Yukarıda credit belirtmediğim fotoğraflar instagram @drjj55 hesabına ait. Aşağıdaki fotoğraf  Goh Kheng Seng'e ait.

Bu yılın süslemesini henüz paylaşan olmadı. Ben de çok merak ediyorum. Elime nitelikli bir fotoğraf geçtiğinde gelecek postlarımda paylaşırım. 

Yukarıdaki Singapur caddelerinin 2021 yılına ait şöyle bir de videosu var. (Daha başkaları da var, ben en çok bunu sevdim.) Yalnızca taklar değil, kaldırımlar, bina cepheleri de renk renk, ışıl ışıl... Bayıldım...


Bir sonraki postta görüşmek üzere sağlıcakla kalın. Sizi huzura götürecek, Allah'a yakınlaştıracak yolları ıskalamayın! Cevaplar orada...





16 yorum:

  1. Hayırlı Ramazanlar
    Ramazanlaşan bir ömür geçirmeniz duasıyla

    YanıtlaSil
  2. Yine şahane süsler, her ülke ramazanı kendince yaşıyor. Bizim ilçede de mahya hiç görmedim. Maalesef büyük şehirlerde ramazan ayı sadece tv ekranlarındaki görüntüden ibaret kalıyor. Davulcuyu bazen duyuyoruz, bahşiş alması tabii ki site güvenliklerinden geçebilirse mümkün ki insanların kapıyı açıp açmayacakları da şüpheli. Malum güvensizlik her yerde. Bir tek pide kuyrukları olabilir sanırım:)
    Ramazanda oruç tutanların oruçları kabul olsun, yapılan dua ve iyilikler tek ayla kalmasın inşallah.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten, artık herkesin ramazanı kendine... O yüzden ramazan ruhunu kendi içinde taşıyanlar, taşıyamayanlar, hiç taşımayanlar, numaracılar, hem başkalarını hem kendini kandıranlar, o ruhu yılın her anına her gününe yansıtabilenler.... hayatın her alanında nasıl çeşit çeşit insan varsa dinde de öyle... Dönüp kendimize bakmaktan başka yapacak bir şey yok. Hayırlı ramazanlar, sevgiler...

      Sil
  3. Süslemelr çok güzel, ellerine sağlık. Keşke yabancılarda olan süslemeler bizde de olsa. Ben yalnızca trendyolda cama yapılan stickerlardan gördüm...
    Allah seninde ibadetlerini kabul etsin..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özlemcim... Geçen yıl internetten şöminedeki flamayla birlikte bir kaç parça daha karton baskı süsler almıştım. Ama yurt dışındaki süslü ramazan objeleri henüz ülkemize gelmiş değil. Talep arttıkça zaman içinde hoş süslere biz de kavuşuruz diye düşünüyorum. O zamana dek kendi süslerimi yapmaya devam... :)

      Sil
  4. Hayırlı Ramazanlar. Süslemeler harika görünüyor, bakmaya doyamıyor insan. Ramazanı hakkıyla geçirebilmek duasıyla. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu güzel duaya amin diyerek ben de hayırlı, huzurlu bereketli bir ramazan diliyorum.

      Sil
  5. ellerine sağlık. hayırlı Ramazanlar diliyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. hayırlı olsun, işallah pideler güzel olur, altı lira galiba, ışıklar süsler teşekkürler içimiz açıldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi içimizi açmazsak kimselerin açacağı yok. :)))

      Sil
  7. Görseller özenle hazırlanmış hayırlı ramazanlar dilerimm

    YanıtlaSil
  8. Happy Ramadan to you and your family!

    YanıtlaSil