13 Temmuz 2020 Pazartesi

tatlı telaşlı yoğun günler...

Şubat ayında, henüz korona korkunçluğunu hissettirmemişken netleştirmiştik. Kızımın nişanını Nisan ayında yapacaktık. Hem damadın akrabaları hem bizim akrabalarımız gelecek, cümbür cemaat bir kalabalıkla hep birlikte olacaktık. Martla birlikte izole ve önü belirsiz günlerin içine düşünce ertelemek durumunda kaldık. Yeni normal biraz rahatlatmış olsa da kalabalıklar içinde olmak hala çok korkunç ve tehlikeli... Düşündük taşındık, daha da ötelemeden töreni kendi aramızda yapmaya karar verdik. Kız evi olunca da yoğunluk bizde oldu. Üstelik ablalarım gelemedi. Kızım da nişandan bir gün önce gelince tüm hazırlıklar bana kaldı. Kocacık bir şeylerin ucundan tuttu ama detaylarda frekanslarımız çoğunluk uyuşmadığı için kontrolörlük yapmamın yanı sıra onun yaptığı şeylerin de üstünden geçmek durumunda kaldım. Çünkü aklımda bir plan-program yapmıştım ve her şey ona uygun olsun istiyordum. İşleyiş sürecinde de plan-program dışına çıkmaktan, bir şeyleri yetiştirememekten endişe duyuyordum. Şükür, çok şükür.. her şey yolunda gitti... Özellikle nişan günü ve akşamı (dün) başımı kaşıyacak zaman bulamasam da aklımdaki kahvaltıyı da yemekleri de zamanında yetiştirdim. Biriken tepeleme bulaşıkları makinenin yanı sıra bertaraf edebildim. Akşamın hazırlıklarına zaman bulup kız isteme ve peşine nişan töreni olan süreci, gerektirdiklerini yerine getirerek halletmeyi başardım. Çay saatlerini de öğünler gibi dolu dolu tutmaya gayret ettim. Elim de hep bolkepçe olduğu için herşeyden bol bol yapınca an geldi zamanla yarıştım. Benim gibi detaycı ve kuralcı biri için gerçekten zorlayıcı bir süreçti. Tek başıma üstesinden geldim. Mutluyum... Kızımın bu güzel an'ı için de çok mutluyum. Allah tamamına erdirsin. Bu kez dilerim çok  mutlu olur ve mutluluğu bir ömür sürer. Evlatlar mutluysa anneler, babalar daha da mutlu!..



O telaşla çoğu şeyin fotoğrafını çekmek aklıma gelmedi ama ilk gün misafirleri beklerken bir fırsat bulup bu fotoğrafı çektim. (Kek ve kısır haricinde diğer şeylerin tarifleri blogumda mevcut.)

Dün sabah da kapı çalmadan az önce kahvaltı sofrasını çekecek kadar bir boşluk buldum.

Nişan dün akşam oldu. Çikolata ve çiçek buketinin ilk halleri olmasa da bu sabah bir boşlukta onları da ölümsüz kılayım istedim. Kızım halime gülerken, ben işine sadık bir fotoğrafçı misali tüm ciddiyetimle modellerimi kadrajıma almakla meşguldüm. :)

Nişan tepsisini ve makasını da tabii ki ben süsledim. Çanakkale'ye gidip mazleme almam mümkün olmadığı için evde ne bulduysam o malzemelerle bu işi kotarmaya çalıştım. Kızımın "ne gerek var anne", kocacığın "süssüz püssüz olsa kusur mu olacak" nidalarını duymazdan gelip anne yüreğimle elimden gelenin en iyisini yapmayı görev edindim. Sonra karşısına geçip şöyle bir seyrettim... Ev halkından duyamadığım övgü dolu sözcükleri kendi kulağıma kendim fısıldadım. :)


Bu sabahın kahvaltısından sonra misafirlerimizi ve kızımızı da yolcu edince bu yorgunluğu kırlar paklardı. Kocacığı da yanıma katıp kendimi en sevdiğim, en huzur bulduğum yere attım.

Yeşillerini, sarılarını giymiş bu kez kırlar... Hele de Trakya ayçiçeği deposu olunca, adım başı ayçiçeği tarlası... Hangi birinde duracağımızı, hangi birinin tadını çıkaracağımızı şaşırdık. Bir vakit ondan ona koştuk da koştuk... Hem koştuk, hem coştuk...


Yapraklar bişeyler fısıldadı, çiçekler başka şey fısıldadı. Toprak derin derin  anlattı. Arılar, kelebekler yorumunu kattı, varlıklarını sorgulattı. Rüzgar uzaklardan ne çok şey hatırlattı!


Düşün dünyama gözlerim ve ellerim de eşlik etti. Ne yana dönsem gördüğüm yeryüzü sanatı hem gözümü hem gönlümü mestetti.


Şu izole günler bana gittiğim yerlerin, gördüğüm güzelliklerin değerini kat be kat hissetttirdi. Bu iki saatlik kır gezisi belki sıradan gibi görünse de benim için çok özel ve çok güzel idi. Şükürler olsun, yorgunluğumu bu güzellikle taçlandırana... bu yaz da buluşturana... tüm hücrelerimi mutlulukla doldurana...

İzole yaşamlarımız hafifler de daha uzun soluklu gezilere çıkmak da nasip olur dilerim. Yeter ki sağlık olsun... huzur olsun.. tüm sevdiklerimiz hayatlarında mutlu olsun...







Pieni Lintu - MakroTex challenge

38 yorum:

  1. Hersey cok guzel gorunuyor, sonsuz mutluluklar diliyorum...

    YanıtlaSil
  2. A beautiful blog post - stunning photographs of the sunflowers. I wish your daughter much happiness.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı olsun. Emeğine sağlık. Görseller süper. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hayırlısı olsun Allah tamamını erdirsin.

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı uğurlu olsun Ruşencim allah tamamına erdirsin nasıl güzeller gencecikler en güzel günler onların olsun. Maşallah becerikli ve yaratıcı birisin herşeyin üstesinden gelmişsin 🧿👌 Ahh ayçiçekleri o tarlaya bittim eridim yalnız bi yollara düşeceğiz ama bitmese bari çiçekler ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deryacım... Bu taraflarda ayçiçekler ağustosta dahi oluyor... bazı çiftçiler geç ekiyor çünkü... belki gideceğin yerlerde de bulabilirsin... ayy bulursun inşallah... bak ben de heyecan yaptım. :)

      Sil
  6. Stunning sunflowers and oliander.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ruşen Abla, maşallah ne güzel hazırlıklar yapmışsınız, kızancığınız için😊. Allah tamamına erdirsin, hayırlı geçim versin. Mutlu telaşelerinizi okumak, o iç açıcı fotoğraflarınızı görmek bizi de mutlu ediyor.
    Sevgilerimle...💐
    Naciye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Naciyecim... Ben de bu sıcacık yorumunla mutlu oldum. :)

      Sil
  8. Hayırlı uğurlu olsun, Allah tamamına erdirsin. Güzel ve mutlu bir hayat
    geçirsinler inşllh. tek başına bunca iş ne kadar zor hele böyle bir dönemde. ama
    bu işlerde insan çok terliyor. Allah emeklerini boşa çıkarmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...İnşallah!

      Sil
  9. Mutluluklar diliyorum kızınıza ve eşine.Anneler için hep bir endişe hep bir mutluluk hali bir arada oluyor.Herşey evlatlar için.
    Ayçiçek tarlaları çok güzel.

    YanıtlaSil
  10. Allah tamamına erdirsin canım. ellerine sağlık.
    evde her şeye titizlenen biri varsa geri kalan herkes bir relax oluyor. çok tanıdık geldi yazdıkların. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...
      Evet... tam da öyle. :))

      Sil
  11. Ne güzel hazırlıklar yapmışsınız. Ellerinize sağlık. Yavrular çok mutlu olsunlar.
    🙏🧿

    YanıtlaSil
  12. Congratulations on your daughter's engagement, Ruşyena! May they live in love, harmony and happiness forever and be blessed with lots of children!
    You decorated everything beautifully! Everything you did give pleasure to the eyes! I was wondering about the scissors - what do you do with them? Do you cut the ribbon that holds the rings, or is it a different custom. Very interesting and something I see for the first time. As in many ethnic traditions, in Macedonia too, when at church, the bride's and groom's hands are tied together with fabric gifted from the best man and the maid of honor, and they remain as such until the end of the ceremony.

    YanıtlaSil
  13. Uzun zaman bloglara uğamayınca kutlama da bir hayli geç oldu,üzgünüm.Tebrik ederim,mutluluklar dilerim.Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Ömür boyu mutluluklar dilerim kızınıza, ne tatlı telaşlar ve ne harika bir sonuç, özene bezene, seve isteye hazırlanan her bir şey çok ama çok güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Neden yazmıyorsunuz özledik yazılarınızı. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah yazdım sonunda... Ama itiraf etmeliyim, özlenmek ne güzel... Teşekkür ederim. :)

      Sil
  16. her şey yolunda de muuuu, son foti neresuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son foto Akçay Deepcim... Geldim yine...

      Sil