13 Mayıs 2020 Çarşamba

knitted vest / örgü yeleğim - gelincikler - incir reçelli cheesecake

İplerinin yettiği kadar büyüdü ve bitti örgü yeleğim. Düğmeleri olmasa da ılık bir bahar günü giydim bile.

Düğme kavanozumda ilik sayısı kadar uygun düğme bulamayınca düğmeciden düğme almak zaruri oldu. Ancak ben bu zaruriyeti ertelemek istedim. Önümüz yaz, nasılsa bir süre bu yeleği giyemeyeceğim. Belki hayat daha da normalleşir, bir yerlere gidebiliriz, o zaman en uygun düğmeleri almayı isterim.

Böyle üzerimde darmış gibi görünüyor ama örgü olması sebebiyle çok esnek, önü tamamen kapanabiliyor. Belki üstten ilk düğmeyi ya da ilk üç düğmeyi ilikleyerek kullanırım. Öyle de ayrı bir havası olacağını düşünüyorum.


Sonuçta içime sinen bir yelek oldu. Bu kış aynı modelin kollusunu da örmek niyetim. Hırkasını desem daha doğru...



Haftada bir Mayısla buluşuyoruz. Ah nasıl değerli o anlar... Bu kez yol üstümü gelinciklerle şenlendirmiş, hangi birinde duracağımı bilemedim.


Geçen yıla göre bu yıl daha çok gelincik gördüm. Görmek, dokunmak, içlerinde kaybolmak nasıl iyi geldi.



Geçen hafta Kömür Limanı'na inerken yol kenarındaki sahipsiz incir ağaçlarından ham incir toplamıştım. (Limanın bulunduğu koy ve oraya inen yol sit alanı, oradaki ağaçlar şahıslara ait değil, hazineye ait. Dileyen toplamakta serbest, yolu düşen olursa rahatlıkla toplayabilir). 2 kilo kadardı. İnternette okuduğum tariflerle hayatımın ilk "ham incir reçeli"ni yaptım. İlk haşlamadan sonra sıkıp içindeki acı suyu çıkarmak gerekiyor. Ben haşlama süresini uzun tutmakla beraber, sıkma işlemini de aşırı sıkarak yapınca incirlerim pişerken parçalandı. Ancak tadı tam da istediğim gibi oldu. Şeklini görünce "yapamadım sanırım" dedim, kocacık da ben de tadına bakınca bayıldık. Hazır reçellerden daha nefis olmuş. Bundan böyle yaparım artık, çok da sıkmam ve kaynatmam tabi.. :)


Reçelim böyle parçalanmışken, dur dedim, bir bölümünü iyice rondodan geçirip püre haline getireyim, yaptığım bir tatlıda dolgu malzemesi olarak kullanayım. İlkin linzer kurabiye geldi aklıma... Çok zaman alacağı için beni çok da oyalamayacak bir şey olsun istedim. Cheesecake i düşününce gözümün içinde ampuller yandı.

Kaç yıldır yapmıyordum ama önceki yıllardan defterimde özenle saklayıp yanına üç yıldız koyduğum bir tarifim vardı, açtım, malzemeleri gözden geçirdim. Yapmaya başladım. Son postumda yazdığım üzere nişastayı bulamayan kocacık evi bilumum pasta malzemesi ile doldurmuştu,  gelinciklerle buluştuğum gün de nişastayı bulmuştuk, bu durumda aslında hiç zorlanmayacaktım. Ancak evde süzme yoğurt yoktu. Sütaşın kaymaksız yoğurdunu delikleri minicik süzgecime alıp 2 saat süzdürünce süzme yoğurdumu da elde etmiş oldum.


Tabanı hamurla yapılan cheesecake leri tabanı bisküviyle yapılanlardan daha çok seviyorum. Bu tarif tam da öyle.


Tarifi detaylı bir biçimde yazmaya özen gösterdim. Buradan da ilave bilgiler ekleyeyim. Cheesecake pişirmede üç önemli püf noktası var. Birincisi pişirirken fırına ayrıca içinde su olan bir kap koyun. O sudan çıkacak buhar çok önemli. İkincisi pişme süresince asla fırın kapağını açmayın. Kekiniz sönebilir. Üçüncüsü piştikten sonra hemen fırından çıkarmayın. Dolgulu kısım çatlayıp susuz topraklar gibi şahrem şahrem yarılabilir. Bu üçüne dikkat ederseniz, böyle dolgun ve düzgün bir cheesecake iniz olur.


Soğuduktan sonra bir gece buzdolabında bekletmeye özen gösterin. İyice kendine gelsin. Dilimleri de düzgün ve pürüzsüz olsun.


Üst dolgusu için yaz meyveleriyle soslar yapabileceğiniz gibi, reçel ve marmelatları rondodan ya da blendırdan geçirip iki kaşık nişasta ile pişirerek ya da koyu iseler o halleri ile kullanabilirsiniz.


Bu cheesecake im bugüne kadar yaptığım en leziz cheesecake oldu. Hatta geçen yaz Çanakkale'de AVM de yediğim ve o güne dek yediğim en leziz cheesecake olduğunu düşündüğüm cheesecake den de leziz oldu.


Az yemeliyim.... Az yemeliyim... Az yemeliyim... :)



Not: Bu postumdaki örgü yeleğim Annemaries HaakblogFrontier Dreams ve Purple Poncho bloglarında paylaşıldı.


Pieni Lintu - MakroTex challenge

32 yorum:

  1. Elinize saglik afiyet olsun tarifte labne yok ama yapilisinda labne peyniri var okudum malzemeleri kontrol etmeniz mumkun mu? Ben mi yanlis anladim acaba tesekkurler sevgiler Ceren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Labne var... Malzemelere eklemeyi unutmuşum... yeniliyorum hemen... Çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. such an incredible beautiful ocean of flowers and poppies! Your jumper has lovely colors and the cheesecake looks yummy :)
    Have lovely time

    YanıtlaSil
  3. uzun zamandır chesecake yemedim canım istedi:)) yelek güzel olmuş iyi günlerde giy Ruşyena

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa üzüldüm... Sesimizi-görüntümüzü yollayabildiğimiz gibi nesneleri de yollayabilsek keşke... Kelepçeli kalıbım büyük olduğu için aslında bu miktar bize çok geliyor... ben de bu yüzden yıllardır yapmıyordum... istediğin kadarını yollardım vallahi... ah!... :(

      Sil
  4. GELİNCİKLERE BAYILDIM
    Güle güle giyin yeleğin çok şık olmuş canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Yeleğin şahane olmuş Ruşencim mutlu günlerde giy, ah o tarlada bende olsaydım, nasıl güzel ya bayıldım. Birkaç yıl önce bende ham incir reçeli denemiştim, bayılıyorum incir reçeline afiyet olsun, cheese kek de enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deryacım... Keşke sen de olsaydın gerçekten, koşar, coşar, kıkırdar, bol bol çiçek toplardık. Bu günlerde yorum bırakma konusunda problem yaşıyorum. Az önce bloguna iki kez yorum bıraktım ama gidip gitmediklerinden emin değilim... Yorumunuz onay için bekliyor diye bir uyarı çıkmadı... :(

      Sil
  6. yeleğin renkleri harika olmuş. ellerine sağlık.
    cheescake yapacak cesareti kendimde hiç bulamadım nedense. halbuki mutfakta hiç fena sayılmam. ama nefis görünüyor. hem fotoğraflar, hem kek ellerine sağlık.
    normalden daha az insana muhatap klana doğa çoştu bu sene. geçen okula gittim. bahçedeki parke taşların arasından ot fışkırmıştı. hem çok üzücü hem çok düşündürücü. ama görelim mevla neyler neylerse güzel eyler. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Zeynepcim... Ben de 5 yıldan fazladır yapmıyordum, bir cesaret giriştim, oldu neyse ki... Bence sen daha da güzel yaparsın... Doğa pürneşe bu yıl... Ayak basmasak her yer yeşillenecekmiş öğretiyor bize... Bu yüzden insanın doğayı altedemeyeceğini düşünüyor, umutlanıyorum.

      Sil
  7. What a stunning poppy field!

    YanıtlaSil
  8. ay masallah her parmaginizda bir yetenek ama en cok gelinciklere bayildim!

    YanıtlaSil
  9. Three things I like: knitting, flowers and baking. Everything looks wonderful!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I am glad to hear this. Because I mostly share them.
      Thanks for this lovely comment.

      Sil
  10. Merhaba ,içim açıldı.İyi ki uğradım herşey harika.Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ki uğramışsınız... Sizi burada gördüğüme çok sevindim... Ben ayrılamıyorum blog dünyasından... Blogları her yerden daha çok seviyorum. :)

      Sil
  11. Çok şık olmuş yelek.Düz bir renk kıyafetle daha çok öne çıkabilir sanki.Severek kullanmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim... Aynı fikirdeyim, içindeki renklerden herhangi birinin farklı tonları ile çok daha hoş olacak...

      Sil
  12. ah her şey güzel deee en güzeli gelincikli senli fotileeer :) ay baksan ya, ferda var yaa, onun bloguna yorum yapamıyom, yorum kutusunu değiştirmiş, sen yapabiliyorsan sölesene onaa pliiiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de senin bloguna yorum yapamıyorum. :( bir süredir güncellemiyor sanırım yeni postlar görmüyorum...bakkim bi ferda'ya...

      Sil
    2. aaaa yorum mu yapamıyoon, ilk senden duydum neden kiiii :) benimki normal blog yaa. ferda web sitesi yapmış ondan. senin wordpresse yapamadığım gibii :)

      Sil
    3. blogumda bir değişiklik yok da yakın zamanda browserımın şifrelerini senkronize etmiştim, bir de yeni antivirus program kurdum... onlardan birinden oldu sanırım... kurcalıyorum, değişiklikler yapıyorum... düzelmiyor bir türlü... bazı kişilere kullanıcı adımı ve blog adresimi kendim yazarak yorum yapabiliyorum ama sana ve başka kişilere de hiç yapamıyorum. tek seçenek olarak google hesabı yazıyor ama google hesabım asla görünmüyor, yorum yazıyorum gitmiş gibi oluyor ama hiç gitmiyor. :(

      Sil
  13. Love your knit vest! The colorwork and the design are beautiful!

    YanıtlaSil
  14. Yelek cidden çok güzel, fotolarsa masalımsı, bayıldım!
    Blogunuza abone olmak istedim fakat çalışmadı. Bir de saç renginizi öğrenebilir miyim acaba? Çok güzel görünüyor. Saç rengi değiştirme derdindeyim bu aralarda, sizinki çok hoşuma gitti. Sanki aradığım renk gibi...
    Ramazan bayramınız mübarek olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neler oluyor anlayamıyorum vallahi... ben de senin bloguna yorum bırakamıyorum.. :( Allahtan takibe alabildim, postlarını da çok severek okuyorum ama ne yazık ki yorum bırakamıyorum. :( Saç rengim karamel... Clemency nin 7.43 nolu boyasını kullanıyorum. Boyanın adı da karamel...
      İyi bayramlar sana da...

      Sil
    2. Sanırım blogger'ın böyle hataları oluyor bazen. Ben de blogger ile takibe aldım sizi. Çok teşekkür ediyorum:)

      Sil