24 Şubat 2020 Pazartesi

knitted headband and fairy garden basket

Bitmiş projelerimin en küçüğü ile geldim bugün. Büyük ve detaylı işlerimin arasına sıkıştırıp bir akşamda ördüm, hem sonuçtan çok memnun kaldım, hem de verdiğim kısa moladan çok keyif aldım. Yeni örgü saç bandımı artık keyifle kullanıyorum.



Kış bitimi günler her ne kadar takvime göre kışa ait olsalar da ben onları hep bahardan sayıyorum. Kırlarda, çiçekçilerde renk renk çiçekleri görmeye başladıkça çok mutlu oluyorum. Bu dönemin çiçekleri de soğuğa dayanıklı soğanlı bitkiler. Soğuğa dayandıkları için mi bu kadar güzeller?

Her yıl bu zamanlar yaptığım gibi çiçekçide görünce hemen 2 saksı sümbül aldım. Onları saksılarında bırakmadım, eski sepetimin içini peri bahçesine çevirip o bahçenin içine diktim. Sonra geriye bahçeyi süslemek kaldı. Bahçe arazim küçük olduğu için istediğim her şeyi konduramadım ama ortaya bu sevimli bahçe çıktı. Hem yaparken, hem bakarken çok neşelendim. :)
Kuzular, çiçekler önceki yıllar tuhafiyeden aldığım düğmeler... Yosunlu toprağa kolay saplansınlar diye arkalarına silikonla kürdan yapıştırdım. Çitte de aynı şekilde iki kenarında kürdanlar var. Kuşları, mantarları ve ahşap görünümlü evi çiçekçiden almıştım. Terrarium malzemesi olarak satıyordu.
Bu kış, manzarası harikulade bir dere keşfettim. Yosunları o derenin kenarındaki taşlardan toplamıştım. Yumuşacık, ipekten bir halı gibi sanki... Sümbüllerin köklerine minik sulağımla su verdikten sonra yosunlu bölümleri de fısfıs ile suluyorum. Ne karardılar, ne sarardılar. İlk günkü renklerini hala koruyorlar.
Bu arada, sepetimin içini önce naylonla kapladığımı da not düşeyim. Malum epey delikli bir sepet, bu sayede toprak da sular da dışarıya sızmıyor.

Bu kış apartmanımızın altındaki dükkan sahiplerinden biri av köpeğini getirip ona dükkanının yanında yuva yaptı. Ahşap kulübesi vardı ama aşırı soğuklarda üşüdüğünü hissettim. Eve koştum, ördüğüm battaniyelerden birini ve paspası kapıp kulübesinin içine yerleştirdim. O ise kulübesinde tutmayı değil, çıkarıp küçük bahçesinde onların üstünde yatmayı tercih etti. Bir kaç kez alıp kulübesine taşıdık ama her defasında onları dışarıda, kendisini de üzerlerinde yatarken bulduk.  Paşa gönlü öyle istemişti, güle güle - keyifle kullansındı. :)

17 yorum:

  1. fotiler ve notların içimi ferahlatıı. bahar hissi hıhım :) kitap ney, yazsana, ı love bişi, yazarı kim, ve güzel miii ne kipatııı :)

    YanıtlaSil
  2. şeker deepciiiim zor bişi yazıyorum, öyle zor ki bitmeyecek diye korkuyorum... :)))
    kitabın adı "I love Dick", yazarı Chris Kraus. Bloglar arası "bir kitap bir kart" etkinliğinde hediye geldi... Diğer blogumda hakkında yorum yazmıştım. Okumak istersen bu sayfanın altında...
    https://rusyena.wordpress.com/2020/02/07/ocak-2020-aydokum/

    YanıtlaSil
  3. Let the flowerpots take up less space in your garden.

    https://amzn.to/2vsC9Ti

    YanıtlaSil
  4. selamlar elinize sağlık ne kadar güzel olmuş saç bandınız. iyi günlerde kullanın.
    ben uzun süredir bloğumla ilgilenmiyordum yazdan beri yeniden yazmaya başladım. sizede ecehanın bloğunda yazdığınız o harika yorum sayesinde ulaştım. ortam o kadar arabesk bir hal aldı ki insan mantığın sesini duyunca mutlu oluyor. beni çok mutlu ettiniz. es geçmeyeyim hanım efendiye teşekkür edeyim dedim. allah selamet versin efendim. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Dün sevgili Ece'nin o postuna yeniden gittim, posttaki başka bir konuya detaylı bir yorum daha yapmak için... Yaptım da bu arada... Gittiğimde diğer yorumları da okuma şansım oldu. Sizin yorumunuz da aynı şeyleri bana hissettirdi... Umutlandım... Bu sabah bu yorumu görünce de çok ama çok sevindim. Hoş geldiniz... Blogunuza baktım başka ortak yönlerimiz de varmış... Kayseri'ye gelin gittim ben, eşimin görevi nedeniyle tam 7 yıl kaldım, kızım orada doğdu. Yaşadığım evleri, şehrin imkanlarını-tarihini-güzelliklerini-komşularımı çok sevmiştim... Çok güzel anılar biriktirdim. Uzuuuuuuuuun yıllar oldu ama hala çok özlüyor, arıyorum. Ve siz de sıkı bir örgüsevermişsiniz...Bu harika!... Nice güzel paylaşımlarda buluşuruz inşallah... Sevgiler, Kayseri'me selamlar...

      Sil
    2. aleyküm selam efendim. ben aslen Sivaslı'yım. eşim polis. ben öğretmenim. bizde görev nedeniyle buradayız. bizede hep mutluluk getirdi Kayseri. haftasonu bloğunuzda keşfe çıkacağım inşallah. sevgiler

      Sil
  5. Bir elişi özürlü olarak saç bandınıza bayıldım ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler...çok kolay aslında...:)

      Sil
  6. Ne kadar iç açıcı gözüküyorsunuz :) Görsellerin ve sizin güzelliğiniz bir bütün olmuş.
    Görseller ve aynadaki kendiniz gibi güzel günler yaşayın... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim... güzel bakan güzel görür.. :)

      Sil
  7. Evet bu sene ne kıştan bir şey anladık ne yazdan havalar bayağı iyi gidiyor saç nadınız da güzel olmuş emeğinize sağlık iyi günlerde kullanın çicekleriniz çok hoş kuçumuzun keyfi yerinde bozmayın bence saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... Kuçunun keyfi için seferberiz hep ve daima :)

      Sil
  8. Gönlü de kendi de güzel arkadaşım. Dokunduğun her şey sana dönüşüyor :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel bakan güzel gören Tülincim, çok teşekkürler...

    YanıtlaSil