9 Ağustos 2013 Cuma

2. gün gündöküm

Bugün Yeniköy'deydik... Kocacığın ikinci ve üçüncü derece akrabaları ziyaret edildi... Bazıları çok yaşlılar... Ama birer genç kız ya da delikanlı gibi zayıf ve dinç görünümdeler... Evde, tarlada, bahçede çalışıyorlar hala... Bu zinde hallerini toprak insanı olmaya borçlular... Pomaklar yabancıları çok kolay benimsemezler, çok kolay iletişim kurmaz ve çok kolay yakınlaşmazlar... Ama bu yaşlı insanların beni sevdiklerini hissediyorum. Rabia hala bugün konuşurken iki elini saçlarımdan yavaşça yanaklarıma doğru indirerek yüzümü okşadı... İki maviş gözü ışıl ışıl gülümserken...

Ben de seviyorum onları... Bendeki pozitif enerjiyi ve sevgiyi hissetmeyi becerebilecek bir yüreğe sahip oldukları için... Çünkü siz ne kadar iyi, iyi niyetli ve sevgi dolu olursanız olun bazen bu halinize tam tersi bir karşılık bulabiliyorsunuz... Çünkü aynı dolulukta bir yürek olması gerek verdiğinizin karşılığını alabilmeniz için... İşte bu yaşlı insanlarda bunu görüyor ve buluyorum... O yüzden yanlarında kendimi huzurlu ve mutlu hissediyorum...

Hissedemediğim insanlar da yok değil... Onlardan da mümkün olduğunca uzak duruyorum..

Bu vesile ile "iyilik yap iyilik bul" sözünün karşılığı olarak... iyiliği, iyilik yaptığımız kişide aramamızın nafile olacağını da not düşmüş olalım buraya... İyilik yaptığın zaman yaptığın kişiden iyilik bulmayı beklemek bir yanılgı olacaktır... ama karamsarlığa düşmeyelim... Bir başka -iyi- insandan iyilik bulmamız olası...

Gün dökerken akıl dökmeye doğru yol aldı bu post...
Burada bi duralım...

Güne ait pek fazla fotoğrafım yok... Ev içlerinde zaman olmadı (makine de otomobilde kaldı zaten)... ama dışarıdan bir kaç kare var neyse ki...
Onlarla bu postu kapatıyor, Downton Abbey'nin 2. sezonunu bitirmeye doğru yol alıyorum...
Haydi iyi geceler!





4 yorum:

  1. masal kitabi okur gibi takip ediyorum:)
    kalbinin guzelligi ta buralara geliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamlarımız da birer masal aslında... :)
      öpüyorum sizi...

      Sil
  2. Tvde pek bir şey izlemiyorum. İkidir bahsettiğin diziyi googleda arayıp üç beş dakika izledim. Aslında benim çok hoşlandığım bir dönemde geçiyormuş hikaye. Ama bende İngilizce yok. Alt yazı okurken de görüntüyü kaçıranlardanım:)) Ama görüntüler hatırına gidip bi izleyesim var. Bu arada tatil hiç bitmesin istiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kız evlatlara miras hakkının verilmediği dönemde, üç kız babası varlıklı bir lordun zengin yaşamını ve mal varlığının kime nasıl kalacağını işleyen bir dizi... tabii ev halkı ve bu malikanede çalışan yoksul insanların yaşamdan beklentilerine ve ihtiraslarına da derin bir bakış var... zaman bulunca severek izliyorum...

      iyi seyirler size de...
      ah evet tatil hiç bitmese keşke...

      Sil