8 Ağustos 2013 Perşembe

1.gün gündöküm

Sabah 9.00 gibi... Kayınvalidemin büyük evinin (tarihi eser ve 2 katlı olmasına rağmen oldukça yüksek bir bina burası... bir de küçük evi var...4 katlı... son iki katı dubleks ve stüdyo tipi (sair zamanlarda orada yaşar) o yüzden büyük ev diyoruz.) bahçesinde, çardak (kamelya) altına kurulu masa etrafına toplanarak başladık bayram ritüelimize... Önce Pomak kültürü gereği büryan yenildi... sohbetler eşliğinde... Sonra başta kayınvalide-kayınpeder olmak üzere büyüklerin elleri küçüklerin de yanakları öpüldü... İyi dileklerde bulunuldu.
Tüm ritüel hepi topu bu.
Sonra herkes serbest... 

Kızçem geldiğinde büryan yaptığım zaman fotoğraflamıştım... Bayram sofrasına ait fotoğrafım yok ama merak edenler için onu paylaşayım... işte büryan bu... (Fırında pilav üstü et diyelim kısaca... Tavukla da oluyor... Bayramlarda çoğunlukla kırmızı etli ama...)

Kocacıkla Tekirdağ'a yola çıktık sonra... Bayramın ikinci ve üçüncü günlerinin gecelerinde mekan ve havai fişek organizasyonlarımız var... Uzun süreli uzak bir yere gitmek mümkün değil yine bu tatilde de... Günübirlik için Tekirdağ'ı seçtik... 1 yıl olmuştu gitmeyeli... özlemiştik.

Şehir girişine yakın olduğu için ilk uğrak yerimiz -her zamanki gibi- Kumbağ oldu... Yakıp kavurucu sıcağa rağmen caddeler, plajlar cıvıl cıvıldı yine... Limana yakın ulu bir çınar ağacının atına kurulmuş bir kaç masadan birine konuşlandık hemen... Tüm çınar altları gibi püfür püfür esiyor, insanı mest ediyordu. Kocacık buraya bayıldı... "Sen dilediğin gibi git gez, ben buradan ayrılmıyorum" dedi. :) Fotoğraf makinemi takıp boynuma, yarım saat free takıldı(m)k.. :) Çay bahçesi sahibinin getirdiği gazete tomarı ve su şişesi ile bırakıp onu, kah yürüdüm, kah oturdum, kah seyrettim, kah fotoğrafladım... gönlümce zaman harcadım... Beynimde hep "bugün perşembe ama iş yerimde değilim.... yihhuuuu!" nidaları ile... Dilime de bi ara "kapımın eşiğine, kabıma kacağıma, içimdeki aleve, camların oyununa, uyanık dudaklara, yazarım adını... yıkılmış evlerime, sönmüş fenerlerime, derdimin duvarına, arzu duymaz yokluğa, çırıl çıplak yalnızlığa, yazarım adını.... geri gelen sağlığa, geçen her tehlikeye, yazarım ben adını yazarım... bir sözün coşkusuyla, dönüyorum hayata, senin için doğmuşum haykırmaya.... ey özgürlük!" şarkısı yapıştı... mırıl mırıl... tekrar tekrar... ve de ey özgürlük bölümüne gelince daha kuvvetli... istemsizce.... :)

O anlardan makinemde bulduklarım arasında bunları seçtim... 
2013 Kumbağ'ından bloguma anı olsun, burada da bulunsunlar...




Kumbağ dinlencesinden sonra şehir merkezine doğru yol aldık... Sıcak etkisini artırmış, bunaltmaya başlamıştı. Buna rağmen sahilde inip... orada yaşadığımız yıllarda rutinimiz haline gelmiş olan yürüyüş güzergahımıza yöneldik... balıkçılardan başlayarak luna parka dek uzanan uzuuun sahil yolu... 

Yenilikler ve değişiklikler üzerine dikkat kesilip yorum yaptık bir süre... Denizi seyrettik...

Satış çadırındaki stantları dolaştık... Dışarı çıktığımızda güneş tam tepemizdeydi ve cayır cayır yakıyordu... Bu sıcakta daha fazla yürüyüp lunaparka dek uzanmayı göze alamayınca gerisin geriye otomobilimize döndük... Şehrin diğer ucundaki eskinin Maxi'si şimdilerin YSK Center'ına doğru yol aldık bu kez. Otomobilin kliması rahatlatmaya yetmişti neyse ki... Ve görünen o idi ki... Tekirdağ'ı bu sıcakta yürüyerek gezip dolaşamayacaktık. Bu gezi kapalı klimalı alanlarla sınırlı kalmalıydı. YSK Center sonrası bir başka AVM'ye Tekira'ya gittik... Orada 3 saatten fazla süre... gezdik, oturduk, yedik, içtik, baktık, aldık, oyalandık.

Sonra ver elini kürkçü dükkanı!
Bu postu not düştükten sonra,  geriden gıdım gıdım takip edebildiğim Downton Abbey'den en az iki bölümü bu gece bitirebilmek niyetim..
İşte blogcum!... birinci günden dökümlerim.

Haydi iyi geceler!

6 yorum:

  1. hayırlı bayramlar benimde 3. gün planımda ya çorlu ya da tekirdağ var:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Dolu dolu geçen bir bayram olmuş, ne güzel...

    Mutlu bayramlar ruşencim :)

    YanıtlaSil
  3. canim benim,,,masal gibi okudum paylastiklarini
    hos duygular...ozlem...dogrumu?
    opuyorum seni

    YanıtlaSil
  4. pek keyifli olmuş, hayırlı bayramlar... ayakkabılar çok cici bu arada... :)

    YanıtlaSil
  5. Ohh, ne güzel bir gün olmuş, maşallah..Ben de Tekirdağ'a gitmeyeli çok oldu, eskiden Avşa Adası'na oradan giderdik, artık deniz otobüsleri bollaştığından beri, yolumuz da pek düşmüyor oralara..Ama çok da değişmemiş sanki, ne güzel...

    YanıtlaSil
  6. İyi bayramlar Ruşen hanımcığım !

    YanıtlaSil