10 Şubat 2013 Pazar

tam buğday unlu balkabaklı crumble

Haftalık sebze-meyve ihtiyaçlarımızı Salı pazarımızdan karşılıyoruz çoğunlukla... Dolayısıyla çok şeyi hafta içi tükettiğimizden Pazar sabahlarına "dolapta neler kalmış"la başlıyorum... Bugün de hafta içi bir kez çorbasını yapabildiğim balkabaklarımın, yarım kilodan fazlası hamarat bir hatun tarafından değerlendirilmeyi bekliyordu. :) O hamarat hatun bendim elbette! :) İçimden çokça tekrarlayarak daldım mutfağa...  (Aksi halde beynimde zıpzıp yapan "al sana boş vakit, o merak ettiğin görselleri google'a yaz, ara, tara, keyfince sörf yap!" düşüncesi ile pc başına çöreklenebilirdim... :))

Balkabağıma eşlik edecek kuru kayısılarımdan da kalmış bir miktar... ceviz içlerim de var... Hımmm... balkabaklı bir crumble neden olmasın!

Çok da sürmedi yahu!
Yaptım, fotoğrafladım, seyrettim, bir kısmını da afiyetle yedik bile... :)
Hatta üstüne bi dolu iş yaptım...
Postumu da yayınlayınca sörf yapabilirim artık.
Bugün yağmur var Gelibolu'da... "Evim evim güzel evim" modundayız! :)
Hava açarsa yürümek istiyorum ama... Diğer günler heeep oturuyorum. :(

Günün kalan yarısı için, herkese iyi Pazarlar!


Tam Buğday Unlu Balkabaklı Crumble

Taban kek hamuru için malzemeler:
5 çorba kaşığı tam buğday unu
3 çorba kaşığı üzüm pekmezi
1 yumurta
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
40 gr. tereyağ

İç dolgusu için malzemeler:
600 gr. balkabağı
8-10 adet kuru kayısı
1 çorba kaşığı kuş üzümü (tepeleme)
3 çorba kaşığı toz şeker
1 yumurta
2 çorba kaşığı tam buğday unu (tepeleme)
3 çay kaşığı tarçın (tepeleme)
10 gr. tuzsuz tereyağ

Yüzeydeki kırıntılı hamur için malzemeler:
7 çorba kaşığı tam buğday unu (tepeleme)
1 su bardağı iri ufalanmış ceviz içi
3 çorba kaşığı üzüm pekmezi
1 çorba kaşığı toz şeker
50-60 gr. tuzsuz tereyağ (minik küpler halinde kesilmiş)
2 çay kaşığı tarçın


Yapılışı: kabakları ve kayısıyı yumuşayıncaya dek haşlayın. Suyunu süzüp çatalla ezin. Soğuyunca içine diğer dolgu malzemelerini katıp bir kenarda bekletin.

Yüzeyde kullanacağınız kırıntılı hamurun tüm malzemelerini mikserin karıştırıcı ıçları ile yavaş yavaş karıştırın. Minik topaklar oluştuğunda karıştırmayı bırakın. Hamurunuz olmuş demektir.

Taban kek hamurundaki tüm malzemeleri iyice karıştırıp yağlanmış kek kalıbınıza dökün. Üzerine balkabaklı dolgu malzemesini yayın. En üste de kırıntılı hamuru yaydıktan sonra 190 dereceli fırında 25-30 dk. kadar pişirin. Dilerseniz ılık ılık, dilerseniz soğuk servis yapabilirsiniz. Beraberinde krem şanti, kaymak ya da dondurma ile servis etmek mümkün...
Yapacaklara şimdiden afiyet olsun!

Bu arada; şurada paylaştığım sümbüllerimin çiçekleri soldu, kesip attım ama diplerinden hemen yenileri çıktı... Pembe sümbüllerim de öyle... Baharda da böyle devam ederler umarım...  Lalelerim ise öyle nazlı büyüyorlar ki... Gözlerinin içine bakıyorum. :)






1 yorum:

  1. iyi akşamlar canım,güzel değerlendirmişin dolaptakini,ellerine sağılık,sümbüller ise maşallah ,iyi akşamlar canım.

    YanıtlaSil