7 Ağustos 2012 Salı

böğürtlenli dip

Dilim ekmeğe bişeyler sürüp yemeyi severim. Özellikle sebzeli / meyveli dipler, pestolar, salsalar ve daha bilumum soslar...

Bu kez 2 su bardağı dolusu böğürtleni blendırdan geçirip bir çorba kaşığı badem unu ve bir kutu labne peynir ile karıştırdım. Tam benlik oldu.

Mutfak tarihinde bir adı var mı bilmiyorum...
"Böğürtlenli dip" dedim ben... Her ne kadar ekmeğimi daldırıp banmasam da.... lakin dileyen daldırıp banabilir.

Not: "dip" daldırmak fiilinin kök hali... İngilizcede "blackberry dipping sauce" diyebiliriz. "dip" de oradan gelip dilimize yerleşmiş...


9 yorum:

  1. Yaa, bundan çok güzel pasta arasına krema olmaz mııı? Hem tadı da böğürtlenli cheesecake gibi falan olur, ben bir ara bunu hazır pasta tabanı üstünde deneyeyim, mmmmhhh, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. olur elifcim tabii... içine biraz pudra şekeri ile pastalara da çok yakışır.

    YanıtlaSil
  3. ruşyenacığım bloguma resim koyarken hep kulaklarını çınlatıyorum.şimdi ruşyena olsa bu resimleri ne biçim süsler ve yayınlardı diye.canım afiyetle,sağlıkla yiyip için ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Valla çok güzel görünüyor.Bir banım almamak elde değil...

    YanıtlaSil
  5. aaaah,böğrtlen yemeyeli kaç yıl oldu...memlekette dağı vardı,böğürtlen ile dolu ,olsa da reçelerini yapsam ...ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel gözüküyor bu ellerine sağlık:)

    bende sizi bloğuma beklerim bebeğnirseniz izleyicim olmanızıda isterim hoşçakalın:)

    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. harika ..
    denemem lazım teşekkürler bilgiler için,
    blogumdaki çekilişe beklerim,
    sevgiler..
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com/2012/08/ilk-hediye-cekilisimi-3uc-kitap-ve.html

    YanıtlaSil