22 Haziran 2012 Cuma

tam buğday unlu şeftalili kek

Geçen gün BİM'de küçük kek ve turta kalıpları buldum. Çoktandır aklımda kek ve turta kalıplarımı küçültmek vardı. İsabet oldu. Şimdi az ve öz... hatta neredeyse tadımlık yapıyorum bu tür şeyleri... İyi oluyor.

Kare şeklindeki küçük kalıbımda şeftalili kek yaptım. Kap küçük olunca malzemelerin ölçüsünü doğru ayarlayabilir miyim diye endişelenmedim değil...  Göz kararı ile yaptığım deneme ilk teşebbüste gayet başarılı oldu neyse ki.
Bildiğiniz üzere bir süredir kek ve çöreklerde toz şeker kullanımını kaldırmış, yerine pekmez, bal veya kuru yemişler kullanmaya başlamıştım. İçine konulacak şeker miktarı az olunca bu defalık bu sağlıklı tatlandırıcılar yerine toz şeker kullandım. Tarifi sağlıklı kek olarak yapmak isteyenler şeker yerine pekmez kullanabilirler. 
Tam Buğday Unlu Şeftalili Kek
Malzemeler:
2 yumurta
70 gr. tereyağ (oda ısısında yumuşamış)
1 çay bardağı toz şeker (veya 1/2 çay bardağı üzüm pekmezi)
1/2 çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
2 büyük boy şeftali
aldığı kadar tam buğday unu
Yapılışı: Kek kalıbınızı iyice yağlayın. Bir kapta yumurtaları çırpın, içine yağı ve toz şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Yoğurdu ekleyip yine çırpın. Karbonatı ekleyip karıştırın. Kek kıvamına gelinceye dek un ekleyerek karıştırmaya devam edin. Karışım pürüzsüz bir hal alınca yarısını kek kalıbına dökün ve kabukları daha önceden soyulmuş şeftalileri dilimleyerek karışımın üzerine dizin. Kalan karışımı da ekledikten sonra kalıbı 170 dereceye ayarlanmış fırına yerleştirin. Kekiniz iyice kabarıp, üzeri iyice kızarınca kürdanla  pişip pişmediğini kontrol edin. 

15 dakikalık bir soğuma süresinden sonra kekiniz servise hazırdır. Afiyet olsun!


3 yorum:

  1. harika görunuyorr :) ellerınıze saglık bklerım bende:)

    YanıtlaSil
  2. Evlenicegim kocama yapacağım hemen ;-) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık ...
    Ben de un olarak sadece tam buğday unu kullanıyorum :)
    Eğer yağsız tam buğday unlu kekime bakmak isterseniz işte tarifim :

    http://tambugdayim.blogspot.com/2013/04/yagsz-tam-bugday-unlu-kekim.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil