21 Haziran 2012 Perşembe

pazı yapraklı pesto

İtalyanların ünlü fesleğenli sosunu pazı yaprakları ile denedim bu kez. Gayet de hoş oldu.
Makarnalara ve pizzalara sos olmasının yanı sıra, ekmeğe sürüp yemek de çok keyifli.
Pazı Yapraklı Pesto
Malzemeler:
25-30 adet pazı yaprağı
1 + 1/2 su bardağı rendelenmiş parmesan peyniri (çok sert eski kaşar ya da pecorino romano türünde bir peynir de olabilir)
1/2 su bardağı zeytin yağ
1 paket çam fıstığı
3-4 diş sarımsak
bir tutam tuz
Yapılışı: Çam fıstıklarını yağsız tavada hafifçe pembeleştirin. Zeytin yağ hariç tüm malzemeyi robotta çekin. Zeytin yağını kaşıkla karıştırarak yedirdikten sonra karışımı ağzı kapalı herhangi bir saklama kabına alın. Buzdolabında tutarak dilediğiniz zamanlarda tüketin. Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. ooo bu hiç aklıma gelmemişti.Teşekkürler RUŞENcim.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Hımmmm güzel olabilirmiş gibi görünüyor damağım hissetmek istiyor, fesleğen tadı çıkınca nasıl olur diye de düşünmeden edemiyorum. Ben bu sosu fıstıksız ki fıstıkta konabilir roka ile ızgara fırında yaptığım balık üstüne sos olarak yapıyorum o da enfes oluyor, denemeni tavsiye ederim rokanın ezilince tadı enfes oluyor:)) Ben de deneyeceğim hemen senin tarifini...

    YanıtlaSil