15 Eylül 2014 Pazartesi

ibrice limanı/ eylül 2014

Dün yazdan kalma sıcacık bir gündü. Geçen hafta gerçekleştiremediğimiz Erikli gezimizi dün gerçekleştirdik. Biraz da erken çıkabilmiştik ki yola, yalnızca Erikli değil, İbrice ve Mecidiye'ye de uğradık gidiş yolunda...

İbrice ve Mecidiye küçük, sıradan birer köy.... Onları güzel kılan sahilleri... koyları...

İbrice'nin koylarını tek tek gezme şansı bulamadık ama epeyce konakladık İbrice Limanı'nda...

Burası dalış eğitiminin verildiği ve dalış aktivitelerinin yapıldığı, bu spora gönül vermiş kişilerin uğrak yeri,  turistik bir bölge. Dalış Eğitim Merkezi adında, bu işin profesyonelce yapılmasına katkı ve hizmet sunan bir kaç eğitim birimi var.

Teçhizatlarını kuşanıp, oksijen tüplerini yüklenen sporcular ve eğitmenler bu merkezlerden doğruca ilerideki küçük koya gidiyorlar.

Burada deniz derin değil...
Eğitimin ilk basamağı gerçekleştiriliyor.... yani teknik bilgiler ve pratik uygulamalar veriliyor.

İşin profesyonel bölümü sağdaki kayalıkların arkasında bulunan,  derin koylarda gerçekleştiriliyor. Buralara şişme botlarla götürülüp getiriliyor sporcular.

Limandaki mendirekler açık renkli yığma kaya parçaları ile yapılmış. Üzerlerinde yürümek pek kolay olmasa da mavi deniz üzerinde verdikleri görüntü harika...

Liman zaten küçücük, şirincik bir liman...

Bu güzelim yerden ayrılmak kolay olmadı... Erikli niyetiyle yola çıkmıştık... Mecidiye de programda vardı.

Otomobilimize atladık az gittik, uz gittik, dere tepe düz gittik... Bir baktık ki geçen yıl tazecik sebzelerinden aldığımız, bal gibi kavunundan yediğim teyzecik! (O vakit ramazandı, kocacık oruçtu, ayaküstü kavun yeme keyfine ortak olamamıştı,... bu kez bu keyfi birlikte gerçekleştirdik.)

Tezgahta ne varsa hepsinden birer ikişer kilo dolduran teyzecik, elimize tutuşturduğu bir bıçak ve bal gibi bir kavundan sonra, dalından tazecik fasulyeler toplamak üzere az ilerideki bahçesine doğru yol aldı. Bize de o gelinceye dek keyifli bir ritüeli kocacıkla birlikte gerçekleştirecek kadar hoş ve boş bir zaman kaldı.

Daha önceki postlarımda da yazmıştım... Trakya'da yol üstündeki satış tezgahlarında durup kavun-karpuz yeme molası vermek bir keyiftir.... Bugün de şu eklemeyi yapıyorum; bu keyif alışkanlığa dönüştürülmüşse bir ritüeldir... :)

Bir keyfi daha ritüele dönüştürme girişimimiz ise Erikli'de oldu...
Fayton görünümlü bisikletle Erikli turu...
Kocacık sürücü, ben Paşa kızıydım bu kez...
Romantik miydi?........... Evet... çooookkkkk! :)

Geçen yıl yaptığımız Erikli gezisini okumak isterseniz burada.

1. çok güzel bir gezi olmuş :)
    iyi gezmeler...

2. Kavunun kokusu burnuma geldi, zaten aşeriyorum, endoskopide doktor kilo ver demişti, ben de ramazan sonrası sıkıyönetim ilan ettim, ama bu aralar açım yahu, gezi mezi görmüyor gözüm, nerede yemekli fotoğraf var, algıda seçicilik işte, bir onları görüyorum, açım aaççç :))

1. aaaa doğru mu anladım elifcim... aş mı eriyorsun? ayyyyy ne hoş haber.... teyit et lütfen.... yanlış anlamış olmayayım....

2. Ay, yok yok..Mide ve barsak problemlerim sebebi ile doktor kilo ver, yağlı yeme, zaten senin de çoğunu bildiğin ıvır zıvırı tembihlemişti, ben de diyete başladım, sıkıyönetim ilan ettim, canım her bir şeyi çekiyo anlamında. Yoksa orijinal anlamında değil. Öyle bir şeye kalkışacak cesaret, çocuk büyütecek sabır ve umut yok bizde maalesef, becerebilenlere sevgi ve saygı duyup, haddimizi biliyoruz :))

Benimkine kısaca pisboğazlık diyelim :))

3. ilahi ben!.... mecazi anlam denen şeyi es geçmeyeyim bundan böyle. :))))))
      bi bakıma iyi oluyor yasaklar sağlıklı besleniyor insan... :)

3. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

www.sajuki.blogspot.com

4. sevgili rusyena...dogrumu okudum sen ogretmenmi oldun,,,dondum diyosun bir yorumunda
    o zaman ben bu kismi atlamisim,,,cok sevindim'hala icimdeki ozlemdir bu ogretmenlik
    seni kocaman kutluyorum ,,opuyorum

1. öğretmenliğe dönüş yaptım cihan hanımcığım... işim devam ediyor ama hala....zor olacak ama ikisini bir arada götüreceğim...
      esas mesleğim ingilizce öğretmenliği... 6 yıldır yapmıyordum... bir dersanenin çok ısrarlı teklifine hayır diyemedim... içimdeki ses "sen yaparsın", dedi! :))

çok teşekkürler... sevgiler... öpücükler...

5. Tam 10 yıl üstüste Erikli Danışmente gittik yazları.Anılarım canlandı.Yüreğine kalemine saģlık.Sevgiler Ruşyena