6 Haziran 2014 Cuma

yola çıkmadan...

İnsan yalnızken kendini dinlemeyi ve keşfetmeyi daha iyi öğrenir. Kalabalıklar ise insanın kendinden çok çevresiyle ilişki kurmasına sebep olur. Bu da beraberinde aidiyet olgusunu doğurur ve kişinin çevresince kabul görmesi için çevre faktörünü ön plana almasına sebep olur. Çevrenin kişiden beklentileri ve kişinin o çevreden beklentileri üzerine kurulu bir bağ oluşur aralarında... Bu yüzden kalabalıklar bazı insanların tatmin araçlarıdır. Ne kadar kabul görmüş, ne kadar çok kişiden beğeni ve onay almışsa o kadar mutludur, haz içindedir.

Bir psikolog ya da sosyolog değilim... İnsanları incelerim... Hal, hareket ve konuşmalarından alt okuma yapmaya çalışırım. Kalabalıkların amaç ve niyetlerini sorgularım... Vardığım sonuç bu.

İnstagram ın hayatımıza yeni girdiği günlerdeki anlamından çıkıp farklı anlamlara doğru yol almakta olduğunu görmekteyim bir süredir. Paylaşımlarınızın takip edilmesi için takipçilere ihtiyacınız var... Mesele de burada başlıyor... Bir süre sonra takipçilerin beklentileri sizin kendi isteklerinizden daha önemli hale geliyor. Şurada şu yemeği yedim, şurada şunu yaptım paylaşımlarının kimseleri enterese etmemesi gerektiğine kanaat getiriyorsunuz, ki zaten o kimseler de sizden ne beklediklerini "like" sayılarına göre dolaylı bir dayatma ile hissettirmiş oluyorlar.

Görünen o ki, instagram da büyük çoğunluk belli bir beklenti şablonu oluşturmuş. Sizi hemen o yörüngeye dahil olmak ya da olmamak üzerine belli bir yöne çekmeye ya da itmeye başlıyorlar. Dindarlık, tesettür, gezici olmak, Atatürkçülük, laiklik, vintage-sunum-doğa-fotoğrafçılık-yemek severlik, edebi ve şiirsel anlatımlar gibi bir dolu kategorizeleşme ile bu çekim ve itim kuvveti, kişiler üzerinde bir şekillendirme, gruplandırma aracına dönüşebiliyor.

Fark ettim ki ben de ister istemez kendime belli bir yön çizdim orada... Paylaşmak istediklerimin çoğunu paylaşmamayı tercih ederek. Dolayısıyla instagram benim için eğelencelik bir oyuncak... Vakit buldukça...

Yediğim, içtiğim, gezdiğim, gördüğüm yerler ve mekanlarla ise foursquare deyim bir süredir. Sessiz... sakin... amacına uygun...

Olur da merak ederseniz web sürümüne üye olup  "check in" lerimi burada görebilirsiniz...

Bitmek bilmeyen yağmurlar, üstümüzden kalkmayan kara bulutlar tez zamanda gider dilerim... İş yerimi ve iş yükümü başta kocacığa ve hünerli bir kaç arkadaşıma bırakıp bir süreliğine Mersin'e Ayşen ablama gidiyorum... Yalnız ve zor günlerinde yanında olmam işimden çok çok daha önemli...

Bu fırsatla ben de ortam değiştirmek ve iş yükümden kurtulmuş olmakla sakin ve dingin bir süreç geçirmiş olmayı ümit ediyorum...
Benden şimdilik böyle...

Bir sonraki posta kadar sağlıcakla kalın...





10 yorum:

  1. İyi yolculuklar ve keyifli zamanlar :)

    YanıtlaSil
  2. İŞLERİ GÜZEL KENDİSİ ASİL RUŞYENAM:) SAĞLICAKLA GİT GEL:)ORALARDAN BİZLERE FOTOĞRAF GÖNDER...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  3. sevgili rusyena..
    bayiliyorum icindekileri anlatma bicimine:)
    bulutlar,,,deniz,,vapur
    bayildim ,,bayildim
    cok guzel bir kare,,,zaten herseyi anlatiyor o kare..
    opuyorum seni,sevgilerimi birakiyorum

    YanıtlaSil
  4. İnsanlar hakkındaki gözlemlerin harika zevkle okuyorum Ruşencim bu arada iyi yolculuklar diliyorum görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  5. Olá amiga, vim desejar-lhe uma abençoada semana.
    Doce abraço Marie.

    YanıtlaSil
  6. USA den selamlar..
    yalnizlik bana da iyi geliyor ..ruhum tazeleniyor sanki.
    \Begenilme cabasinin herkesi yordugunu hatta kirdigini dusunuyorum sanal dunyayi cok ciddiye almadigimiz zaman ve kendimize karsi daha durust oldugumuzda ruhumuzun huzura kavusacagini dusunuyorum...cok guzel bir yazi olmus..
    takipteyim sevgiler!!

    YanıtlaSil
  7. rusyenaaaaaaa
    ozledim inan...bitmedimi gezin?
    hersey yolundadir umarim...merak ettirme!!!!!!
    s

    YanıtlaSil
  8. rusyenaaaa,,yazdim yazdim..silindimi ne?
    tekrar yaziyim,,ozledim,merak ettim,,nerelerdesin?
    mersindemisin hala?
    ne merakli oldum ben:))))))))opuyorum

    YanıtlaSil
  9. merabaaa nasılsıın. sana ödül verdim kii :)

    YanıtlaSil