27 Ocak 2013 Pazar

kış gibi kış günü ve tam buğday unlu havuçlu kek

Bugün tam da kış gibi bir gün... Geceden beri durmaksızın kar yağıyor lapa lapa... Uykum aralandıkça perdenin ucunu kaldırıp baktım, "yoksa durdu mu" diye... :)  Sonunda dayanamayıp saat beşte kendimi yataktan dışarı attım... :) Saat altıya gelirken havuçlu kekimin malzemelerini hazırlamaya başlamıştım bile... Yooo, rüyamda görmedim. Sabah her tarafı öyle bembeyaz görünce mutfağı tarçınlı kek kokuları sarsın, ardından -kocacık uyanınca tabii- güzel bir kahvaltı yapalım ve atalım kendimizi karlara, hazır tatil günüm iken bu güzel günün keyfini doya doya sürelim istedim.



Bir çıktık, pir çıktık bugün... Elimiz ayağımız buz kesinceye dek, saatlerce, bıkmadan usanmadan... karla haşır neşirdik...



 6 yıldır Gelibolu'dayım... Bu kadar çok yağmamıştı hiç. 

Kar topu oynadık kocacıkla... Çocukların yapmakta oldukları kardanadamlara maydanoz olduk... :) Martılara ekmek parçaları attık... Sokak kedileri ve köpekleri için oraya buraya mama ve su bıraktık... Bir ara, Çilehane yokuşunda kaldırıma terkedilmiş boş bir kızak buldum, kaydım... Kızak ki kalınca bir tahta parçası... Tıpkı çocukluğumdaki gibi... :)
Pek neşeli, pek güzel bir gündü bugün... 
Gün kendi sürprizlerini getirdi... Bize yaşamak kaldı.

Ve işte kekimin tarifi;

Tam Buğday Unlu havuçlu Kek

Malzemeler:
3 yumurta
100 gr. tereyağ (oda ısısında yumuşamış)
2/3 su bardağı üzüm pekmezi
2,5 su bardağı tam buğday unu
1,5 çay kaşığı tarçın
1,5 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı rendelenmiş havuç
1/2 su bardağı iri ufalanmış ceviz içi
Yapılışı: 
Tüm malzemeyi sırayla ekleyerek karıştırma kabında çırpın. Rendelenmiş havuç ve ceviz içini de ekleyip iyice karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbınıza dökün, 180 derecelik fırında 40-45 dk. pişirin.

Güzel bir hafta dileğimle... 
sevgiler!


9 yorum:

  1. harika...ne güzel anlatmışsın...ayrıca kekin kokusu buralara kadar geldi ;) ellerine sağlık ve afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Böyle güzel bir kekele başlayan gün nasıl güzel olmaz ki? Kar ne güzel örter herşeyi, her yer temizmiş gibi, kötü sesler yokmuş, gibi, herkes elma yanaklı,i sağlıklıymış gibi...Karlar eriyip, gerçekler tekrar ortaya çıkana kadar o masal dünyasına bayılırım ben de..Kovala, biraz da buralara gelsin kaarrr, biz daha doyamadık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az önce maç izlerken karın size de geldiğini gördüm elifcim... masalın hayalindeki gibi olsun o halde... bizle de paylaş birazcık ama.

      Sil


  3. Kışı sevmem ama kar manzaralarına hayranım. Ne güzel bir sabaha uyanmışsınız. Oh mis gibi de bir kek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayseri ve Ağrı'da uzun süreli kışlar yaşadığım için ben de sevmiyordum ama bir süredir "mış" gibi yapıyorum... daha kolay geçiyor kışlar... böyle tat katınca da daha keyifli... :)

      Sil
  4. Kar manzaraları :))) kek manzaraları :))) hepsi çok güzel :)) bu keyifli post için teşekkür ler... Kocamann sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel yorum için de benden teşekkürler... :)

      Sil
  5. Ellerinize sağlık :) Bende keklerimde sadece tam buğday unu kullanıyorum :) eğer yağsız tam buğday unlu kekime göz atmak isterseniz işte burada :

    http://tambugdayim.blogspot.com/2013/04/yagsz-tam-bugday-unlu-kekim.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık ...
    Ben de un olarak sadece tam buğday unu kullanıyorum :)
    Eğer yağsız tam buğday unlu kekime bakmak isterseniz işte tarifim :

    http://tambugdayim.blogspot.com/2013/04/yagsz-tam-bugday-unlu-kekim.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil