29 Ocak 2022 Cumartesi

Ocak 2022 kolajı...

Hani bu blogumun güncellenme problemi var da ben gidip feedburner da uğraşmasam sizler yeni gönderilerimden haberdar olamıyorsunuz ya... Bu bir blogger için can sıkıcı bir problem. Zira her zaman feedburner da aynı şeyleri yapsam da her zaman aynı sürede sonuçlanmıyor. Bazen on-on beş dakikada hallolduğu gibi bazen saatlerce sürebiliyor. Sürekli optimize ediyorum, gidip gelip ping atıyorum, bazen blogumu feedburnerdan tamamen silip yeniden tanıtıyor ve aktif olması gereken tüm özellikleri yeniden tek tek aktif hale getiriyorum. Sonra yine optimize etmeler, ping atmalar... Artık ne zaman keyfi yetip güncellenirse ben de bu sıkıntıdan kurtulmuş oluyorum. Bazen de daha gönderimi yayınlar yayınlamaz bir kaç dakika içinde kendiliğinden güncellenmiş oluyor. Ama çok çok nadir... Çoğunluk uğraştırıyor beni. Bir önceki gönderimde de en az iki saatimi pc başında geçirdim (fotoğraf editleme, post hazırlama sürecimi saymıyorum). Hal böyle iken fotoğraf editleyip yeni bir post hazırlamayı erteleyip duruyordum bir kaç gündür. Az önce Pieni Lintu'da ocak ayı kolaj etkinliğini görünce "hadi" dedim, "kalk Ruşi en azından blogunda ve instagramda paylaşmadığın ocak fotoğraflarından bir kolaj hazırla, hem blogun canlansın hem de bu güzel aktiviteye katıl".  Böylece 12 fotoğraflık bir kolajla geldim, umarım bu kez çok fazla uğraştırmaz ve blogum da çabuk güncellenir, motivasyonum artar.

Öte yandan söylemek istediğim bir şey daha var; blogundaki yorumları anonimlere açmayan bloglara yorum bırakamıyorum. Bu şekilde yorum bırakamadığım çok blog var. Anonimlere açmak tehlikeli ama açtıktan sonra yine onaylı olarak yayınlanmalarına izin verebilirsiniz. Bu durumda anonim yorumlar kendiliğinden yayınlanmamış oluyor, spam vesaire tehlikesi ortadan kalkıyor.


Yeni yıl geliyor derken Ocak ayını da bitirdik. Hayattan bir yaş daha aldım. Çok okudum, çok yazdım, son aylara göre daha çok izledim. Her kış olduğu gibi bu kış da evimin pencerelerinden nefis günbatımları, az da olsa harikulade kar manzaraları seyrettim. Dışarılarda iken gözlerim çoğunluk göklerdeydi. Her tür kuşun tekil ve toplu haldeki uçuş serenatına denk gelmek her defasında ayrı ayrı mutluluk verdi. Güzeldi Ocak... güle güle gitsin, Şubat da hoş gelsin. :)



19 yorum:

  1. Ne güzel bir kolaj olmuş, bende deneyeyim. Evet yeni yılın bir ayını eskittik bile gelsin yenisi:)

    YanıtlaSil
  2. feedburnere takmayın o artık çalışmıyor diiye açıklanmıştı ama çalışıyorsa da oradan kimse takip etmiyor blogları bence

    anonim olarak yorum yapmak yerine profilinizi gizleyebilirsiniz belki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feedburner google la işbirliğini sona erdirdi ama eski özellikleri eski kullanıcılara devam ediyor. Blogspot uzantılı bloglar yeni gönderi paylaştıklarında diğer blogların kumanda panelindeki ve bloglarının sidebar larındaki takip edilenler listesinde görünmelerini hala feedburner sağlıyor. Benim blogumun problemi de bu. Beni takip edenlerin okuma listelerinde ve takip listelerinde görünemiyorum, çünkü her yeni postta güncellenme problemi yaşıyorum. Feedburner da da bunu gidip manuel olarak yapıyorum. Uzun yıllardan beri böyle. Zaten bu yüzden gidip wordpress de yeni blog açmıştım. Ama bu blogumu da sevdiğim için bir kaç yıl sonra geldim, burada da yazıyorum. Aynı sıkıntıları yaşamak pahasına... :)
      Yorum bırakma problemime gelince, blogları takibe alırken google hesabımla takibe alıyor ancak yorum bırakacağım zaman google id yi kullandırtmıyor, eğer o blogun yorum seçenekleri anonime açıksa blogger id ile yorum yapabiliyorum, kapalı ise de hiç yapamıyorum. Anonime açık ve onaylı olduğunda "adı/url" yazan bölüme blogger id mi manuel girip kendi kimliğimle ancak öyle yorum bırakabiliyorum. Anonim olarak yorum bırakmıyorum ama kendi kimliğimle de anonim açık olunca ancak kendim yazarak yorum bırakabiliyorum. Çoooook sıkıntılı ve sıkıcı bir durum... Umarım kendimi ifade edebilmişimdir... Bu arada geçen gün sizin blogunuza da yorum bırakmak istedim aynı sorunla karşılaştım. Kendi kimliğimle yorum bırakabilmem için maalesef şimdilik bildiğim tek çözüm bu.

      Sil
  3. Such beautiful & colorful January collage. Wishing you a good start to February.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much Riitta. Have a nice February with new happy memories.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Cute but unlucky! Lived only a few hours. :)

      Sil
  5. harika görseller ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  6. Such a cheerful, happy january you had.

    R. Täysin arkista vol.2

    YanıtlaSil
  7. Kolaj harika olmuş canım bu konu seni hep yoruyor biliyorum. Ama yaz yinede özleniyorsun çünkü sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın özlendiğini duyması ne güzel... Sağol, varol arkadaşım...

      Sil
  8. Kolaj çok güzel, emeğinize sağlık. Feedburner ve Google Hesabı sorunlarınızda ilginçmiş, ilk defa karşılaşıyorum bu durumla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...
      13 yıllık blogspot blogger lığı hayatımda o kadar blog bolluğunda bula bula bizi bulmuş ki yalnızca iki kişide daha gördüm. Onlar da yıllar önce blog yazmayı bıraktılar zaten. Bloglarını da sildiler... Ben de hem yazmaya hem bu problemle cebelleşmeye inatla devam ediyorum. :)

      Sil
  9. o köpek ne tatliş öyle. bir de bardakta kardanadam ne hoş o, kardanadamı sen mi yaptın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa evet çok tatlıydı...
      Evet kardanadamı ben yaptım... Fotoğrafı çekinceye dek alttan erimeye başladı, kaykıldı gitti. :)

      Sil