20 Aralık 2013 Cuma

yeni yıl kartlarım ve ıvır zıvır işler

Postaneler ücretsiz yeni yıl kartları dağıtıyor. Biliyorsunuzdur belki... Bilmeyenlere duyuru olsun bu post.
10 farklı tasarımdan dilediğinizi, dilediğiniz kadar seçebiliyorsunuz.

Ben gitmekte geç kaldım...ve ancak şu dört tasarıma yetişebildim... Büyük yerlerde yaşayan arkadaşlar belki daha fazlasına ulaşabilirler.

Bunlar da fi tarihinden kalma kırtasiye ürünlerini bulabileceğim bir dükkanda bulup satın aldığım, en az 30 yıllık tebrik kartları... Üç tanesi zamana inat hala dökmemiş simlerini...
Adam çok korunaklı bir dosyanın arasından çıkardı ve yıllardır kimselerin tebrik kartı sormadığını söyledi. "İyi ki atmamışsınız" dedim... Dükkandaki o kadar demode şeyi sanki hiç farketmemiş gibi. :)
Çocukluğum ve ilk gençlik yıllarım vintage olmuş artık... Bu kartlarla tescilledim. :)

Adamın atmamış saklamış olmasına şaşmış olmamı yadırgadım sonra... Çekmecelere ve dolaplara el attığımda kendi istifleyiciliğim ve biriktiriciliğimle yüzleşiyorum da...

Paket paket hava ile kuruyan hamur almış, stoklamışım mesela... Niyetim kabartma dekupaj çalışırken kullanmaktı ama hala zaman bulabilmiş değilim. Bir paketini açıp ev şeklinde kestim, minik bir mahalle yaptım hemen. Ev şekilli aksesuarlara ayrı bir zaafım var benim. Alt bilinçte vardır bir karşılığı... :)
Hamuru keskin bir maket bıçağı ile dilimledikten sonra birer kenarlarını üçgen biçimde sivriltip çatı formu verdim. Çatı kenarı, kapı, pencere gibi çizgili bölümleri ise pergelin sivri metal bölümü ile ya da minik hamur kalıpları ile şekillendirdim. Veeeee rengarenk ojelerimle boyama, vernikleme gibi sıkıntılara girmeden, iki kat sürmek üzere renklendirme işlemini tamamladım.

Bunlar da ev şekilli düğmelerim... Bakmaya doyamıyorum.

Bu düğmelerin daha nice farklı versiyonlarını dükkanımda satış amaçlı yurtdışından getirttim... İlk işim ev şekillileri kendime ayırmak oldu. :) Her hangi bir örgüde, giyside vesaire kullanır mıyım bilmiyorum, belki de çarpı işi panolarda değerlendiririm... Şimdilik yalnızca seyrediyorum.

Yılbaşı temalı düğmelerimin bir kısmını ise yine bir başka ev şekilli projede değerlendirdim.
Kırmızı beyaz kuşevim sezonun anlam ve önemine göre dekore edildi sayelerinde... Ben çok sevdim.
Yeter ki her yerden bir renk, bir cıvıltı, bir neşe, bir yaşanmışlık çıksın... Ruhum böyle besleniyor benim.




13 yorum:

  1. O kartları ne çok severim ... zaten varsa minik , demode ürünler satan bizim zamanımızın kırtasiyelerinde vardır:) bu arada sizde Gelibolu'daymışsınız bende Çanakkale' deyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok yakınmışız... ne güzel... bir gün tanışırız belki.. :)

      Sil
  2. senin dukkaninda calisabilirmiyimmmm?
    bir yerde calistigini biliyordum,,
    ama boyle sirinliklerle ugrastigini bilmiyomusum!
    cok sevindim..
    kendi yapmis oldugun evlere bayildim,,fimo hamuru gibi biseymi?
    cok aklilica...hersey cok guzellllll...sevgiler rusyena

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne hoş oluuuuuurrrr... ne hoş şeyler yaparız birlikte...
      bebek şekeri vesaire üzerine dükkanım var... :)
      evet... fimo gibi... ama fırınlanmayan, hava ile kuruyan bir hamur.

      Sil
  3. Merhaba, yeni yıl geldiği zaman yılbaşına dair ne varsa bayılıyorum. Belki de Aralık doğduğum ay ondan mıdır nedir bilmem. Yazınızdaki tüm resimler çok güzel. Bir PTT çalışanı olarak tebrik kartlarını burada görünce çok hoşuma gitti. Her özel gün için böyle kartlar çıkarıyorlar. Gidip ücretsiz alınabilir. Sevgililer günü için bile kartlar çıkarıyorlar. sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu hizmeti çok sevdim... kart yollama alışanlığını yıllar önce yitirmişken bu yıl nostalji yaşadım uzun bir aradan sonra... :)

      Sil
  4. Ufff... Nefesimi tutmuşum gibi... Buradan başlayıp aşağılara doğru gittikçe bambaşka dünyalara daldım gittim, hevesler doldu içime, kıskandığım cicilere doya doya baktım... falan filan :)
    Ah o kartpostallar... anlatsam sayfalar dolar şimdi, ama o kadar güzel hisler uyandırıyor, öyle neşeli anılar getiriyor ki aklıma...
    Senin ince zevkli, neşeli süslemelerin var ya, bitiyorum ve de kıskanıyorum işteeee :)

    YanıtlaSil
  5. o kartpostallara bakınca çok duygulandım gözlerim doldu,bugünlerde neden bilmem çok duygusalım:) sonra evlerinizi görünce neşelendim renkler şekiller harika olmuş elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Olumlu duygular bulaşıcıdır derler ya, bu güzel şeyleri okudukça benim de içim açıldı. Nefes aldım. Umarım benim şu an hissettiklerim de size geçer. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  7. duğmelerde gozum kaldı dukkan yakınsa geeyım ruşyena

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geliboludayım.. internet satışım da var... ama internetteki satış alanlarıma yükleme fırsatı bulamadım henüz.

      Sil
  8. Ayyyy cook sirinler fotograflar icimi acti :) tam yeni yil ve noel havasindayken harika geldiler elleriniza saglik cok guzeller :) evlere bayildim amsterdam evlerine benziyorlar :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Harika yaaa bir ara yeni yıl tarzını kurabiyeni yapsana tarifi de paylaş ne olur nonim isteyip duruyor öptüm

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...