23 Aralık 2013 Pazartesi

milföy hamurlu elmalı turta

Benim gibi zaman fakirlerine gelsin bu pratik turta tarifi...


Malzemeler:
4 iri boy elma
1 su bardağı iri ufalanmış ceviz içi
1,5 çorba kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tarçın
16 kare hazır milföy
1 yumurta sarısı

Yapılışı: Elmaları rendeleyin, toz şekeri ekleyip kısık ateşte suyunu çekinceye dek pişirin. Tarçın ve ceviz içini de ilave ettikten sonra soğumaya bırakın.
Hafif unladığınız bir yerde milföy hamuru karelerini birleştirerek yumuşak bir hamur elde edinceye dek yoğurun. Üçte ikisini bir merdane yardımı ile açtıktan sonra yağlanmış turta kalıbınıza yayın. Elmalı karışımı eşit biçimde içine doldurun. Kabın kenarlarından dışarı taşan hamur fazlalıklarını bıçak yardımı ile alın. Bu parçaları kalan hamura ekleyip bir kez daha yoğurduktan sonra merdane ile açıp elde ettiğiniz kalın yufkadan şeritler kesin. Bu şeritlerle üzerini sepet örgüsü biçiminde kaplayıp hamurlu yüzeye yumurta sarısı sürün.  200 derecelik fırında 40  dk. kadar pişirin. Ilınınca servis yapın.

Afiyet osun!
Not: Sepet örgüsü zamanımı alır düşüncesiyle örgülerin arasını seyrek yapıp malzemeyi artırmıştım ben. Oysa hiç de uğraştırıcı değilmiş, siz kalan hamurun tamamını kullanarak daha sıkı bir örgü elde edebilirsiniz.
Şekerle aranız iyi ise üzerine süzgeç yardımıyla pudra şekeri serperek turtanızı süsleyebilir, daha da tatlandırabilirsiniz.


6 yorum:

  1. Ellerine sağlık Ruşen hanımcığım!
    Yalnız zamanı kıt olanlar değil hepimiz için harika bir tarif bu. Biliyorsunuz ben mutfakta zaman geçirmekten pek hoşlanmam. Ne yalan söyleyeyim patchworktu, dikişti,boyamaydı bir de haftada bir kez barınak ziyaretiydi derken öyle uzun uzadıya uğraştıran yemek tarifleriyle aram olamıyor ...Bu tarif bana uydu.
    Öpüyorum çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güzeli yapmayı sevdiğimiz şeylere zaman bulmak sanırım... mutfakla da mesafeli olmak en iyisi... gelmesin kilolar, gitmesin sağlıklar! :)
      ben de çok çok öpüyorum. :)

      Sil
  2. Ama bu tablo gibi, nasıl yenir ki? Salonda büfede sergilemeli, pratik görünmüyor, aksine öyle özenli bir şey ki, ellerine sağlık..Senin elinden çıkmış, her halinden belli

    YanıtlaSil
  3. elifcim ne güzel bakıyorsun... öyle dar bir vakite sığdırdım ki... oldu neyse ki... bu hızlı yaşa beni pek bi pratik yaptı vesselam...
    öperim tatlı kalbinden...

    YanıtlaSil
  4. KESİLEN DİLİM BENİMMİŞ GİBİ OLDUM:)ELLERİNİZE SAĞLIK TEBESSÜMLE AYRILIYORUM BLOĞUNDAN...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  5. FELIZ NAVIDAD EL ENMANUEL ESTÄ AQUÏ:BESICOS

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...