3 Aralık 2013 Salı

(-.-)

Sebeplerim var... İçime dönüp orada kalmak istediğim günlerden geçiyorum... Blogum da etkilendi haliyle.
Ses vermem gerek... yazıp yazıp siliyorum.... derken.... ara veriyorum... böyle olunca da söze başlamak zor oluyor.

Aralık....
Kırmızılar-beyazlar-yeşiller-lameler ve dorelerin ayı... Pırıltılar-ışıltılar ve cıvıltıların ayı...
Ruhuma da yansısın istedim...
Bu arada, her yıl bu zamanlar zuhur eden bir çam ağacı meselesi var...
Özetle; günah olduğuna inanmıyorum... Dayatmacı ve dinimizle birlikte yaratanı da öcüleştirme çabası içinde olan fetvacıların saçma düşüncelerine katılmıyorum. İçim ve vicdanım rahat... Noel için değil, yeniyıl için süslüyorum.... Neşelenmek için, yaşama sevincimi artırmak için süslüyorum... Geleceğe keyifli anılarım kalsın, bugünümden de keyif alayım amacıyla süslüyorum...

Bugün pek çok yönden global ve eklektik yapı arzeden dünyada, benzersiz /özgün yaşamak yalnızca ilkel kabilelerde dış dünyayı tanımayan insanlara mahsus olsa gerek... Ha bir de Amishlere sanırım... Kültürel etkileşim diye bir gerçek var çünkü. Dünyanın diğer ucunda yapılan bir yemek ya da kek, pasta vesaire mutfaklarımızda da pişebiliyor artık. Dekorasyon ya da giyim stili yaşamımıza eksiksizce monte olabiliyor. Şarkılar, marşlar, melodiler, enstrümanlar... Siyasi, ideolojik doktrinler... ilkeler... prensipler... Tıbbi ve sosyal yenilikler... Özel günler... kutlamalar... etkinlikler... ve daha pek çok şey.

Bir yabancının geleneksel mutfağından denediğimiz yiyecekleri yapma ve tatma konusunda ne kadar masum isek bunda da o kadar!.. Bir yabancının evinde gördüğümüz vazo içinde kuru dal projesini kendi evimize de uyarlamada ne kadar masum isek bunda da o kadar!.. noel (christmas) için pencere camına dekore edilmiş bir yıldız ya da kartanesini kendi penceremize de süs niyetine astığımızda ne kadar masum isek bunda da o kadar!

Dedim ya; Günah olduğuna inanmıyorum.
Günah olsa dahi... bu benim günahım... kimseler dert etmesin... kimseleri enterese etmesin!


Aralık 1 itibariyle enerjim yükseldi. (Taban yapmasına izin vermiyorum zaten... yine de cıvıltıya ortak edecek kadar  yükselmesi beni mutlu etti...)
Aynı gün...
Çamağacımı kurdum.
Bol kırmızılı bir kahvaltı sofrası hazırladım.


Kocacıkla piknik alanına çam kozalakları toplamaya gittik... (En son iki yıl önce aynı yere aynı amaçla yine bir kış günü gitmişiz ... merak edenler şurada görebilirler.)


Ardından Güneyli'de denizi seyrettik.

Akşam süsleri çıkardım... ağacımı ve salonda bir kaç köşeyi süslemeye başladım.... (yeni şeyler almadan.... elde mevcut olanlardan...)


Cıvıltı ve kıpırtı ruhuma pek iyi geldi.




9 yorum:

  1. Ben de merak ediyordum nerelerdesiniz diye...ses vermenize sevindim.Çam ağacına gelince ben de süsleyenlerdenim ama çocuklarımın sevinç çığlıkları için ve kendi mutluluğum için...sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. sevgili ruşyena özlemiştik seni yazılarını harika resimlerini yine içim açıldı.bereketi temsil eden çam ağacını ben de süsleyeceğim seve seve ve çokkkk zevk alarak.sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  3. "ruha iyi gelmek"
    önemli olan bu değil mi zaten?
    buna bazen bir noel çamı vesile olur bazen bir ramazan mahyası
    güzellikleri ortaya çıkaran ruhu yükselten değerler niye kategorize edilip dışlansın ki?

    mutlu yıllar şimdiden...

    YanıtlaSil
  4. Süsler konusunda hem fikiriz. Boş verelim, kim ne düşünürse düşünsün.Enerjin hep yüksek olsun ruşencim.

    Ohh ne güzel ağaç kurulmuş. cıvıl cıvıl.. İçim açıldı :)

    YanıtlaSil
  5. İyi de yapmışsın, ellerine sağlık arkadaşım. Sağlıklı mutlu bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinizle gönlünüze sağlık çok güzel olmuş .ayrıca düşüncelerinize katliyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil

  7. A amizade nos faz ver o mundo com olhos novos.
    Amo apreciar seus lindos posts!
    Uma doce semana.
    Beijos Marie.
    ----------------

    YanıtlaSil
  8. Ağaç süsleme geleneği o kadar eski ki, sadece bir inanışa ait olarak kabul edilemez. Hatta Anadolu kökenli olduğu iddia edilir. Özellikle eski Türk geleneklerinde, Şamanizm zamanlarına dayanan bir adet olduğunu okumuştum bir yerlerde. Ama bunların ne önemi var ki! Sizin yazdıklarınıza ben de katılıyorum. Bizleri neşelendiren, günümüzü güzelleştiren bir şey, üstelik kime ne zarar var! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Düşüncelerinize bende katılıyorum,bunu yapmak size iyi geliyorsa yapın tabii kime ne.
    Çam ağacınızda harika gözüküyor.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...