24 Aralık 2012 Pazartesi

tam buğday unlu kuru yemişli biscotti ve trabzon hurmalı sos

Memlekete apar topar gidince aşure malzemelerim dolapta öylece kaldı. Şu günlerdeki iş yoğunluğum ise bir süre daha zaman bulup aşure yapmama engel görünüyor...  Bu akşam kalktım, aşurede kullanacağım kuru yemişlerle biscotti yaptım.

Çocukluğumun klasik peksimetlerini çaya, süte ve anne eli ile yapılmış meyve sularına daldırarak yemeyi çok severdim. Bir İtalyan peksimeti olan biscottiyi ise tatlı grubundaki malzemelerle yapılmışsa tatlı soslarla, tuzlu grubundaki malzemelerle yapılmış ise tuzlu soslarla yemeyi çok seviyorum.

Yaptığım biscotti tatlı olunca dolaptaki trabzon hurmalarını da tatlı bir sos olarak değerlendirmek istedim. Malum sağlıklı her sos kabulüm. :)

Önce biscotti tarifim.... ardından Trabzon hurmalı sos... İşte tarifler;

Tam buğday Unlu Kuru Yemişli Biscotti
Malzemeler: 
70 gr. tereyağ
3 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
1/2 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı üzüm pekmezi
bir fiske tarçın
1/2 su bardağı minik doğranmış kuru incir
1/2 su bardağı minik doğranmış kuru kayısı
1/2 su bardağı iri dövülmüş fındık
1/2 su bardağı kuru üzüm
aldığı kadar un
Yapılışı: Soğuk tereyağını bir kabın içine minik küpler halinde doğrayın. Pekmez, süt ve yumurtayı katıp yoğurma işlemine başlayın. Kabartma tozunu ve alabildiği kadar unu ekleyerek yoğurmaya devam edin. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edince kuru yemişleri içine katıp karışıncaya dek yoğurun. Somun ekmek görüntüsü verdiğiniz hamuru yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin ve 180 derecelik (önceden ısıtılmış) fırında 30 dk. kadar pişirin. Somun şeklindeki biscotti yi fırından alıp 2-3 parmak kalınlığında dilimleyin. Dilimler yatay biçimde tepsiye dizili iken 20 dk. kadar tekrar pişirin. (Bu işlem biscotti nin kıtır olmasını sağlıyor.)
Soğuduktan sonra ister kahvaltıda, isterseniz ara öğünlerde afiyetle yiyebilirsiniz.

Trabzon Hurmalı Sos
Malzemeler:
3 orta boy Trabzon hurması
3 çorba kaşığı üzüm pekmezi
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı: Çekirdeklerini çıkardığınız hurmaları robotta veya blendırda püre haline getirin. Pekmez ve tarçını ekleyip iyice karıştırın. Damak tadınıza göre dilediğiniz şekilde tüketin.

Bu arada, fotoğraflar gece çekildiği için koyu ve karanlık... Biscotti ve sosun renkleri gerçekte çok daha açık.

9 yorum:

  1. oyy oyyy iştahım açıldı... :)

    YanıtlaSil
  2. miss gibi koktu elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. ruşyenacığım adresimi fecabooktan mesaj olarak yazdım.

    YanıtlaSil
  4. Dün akşam tanıştımm trabzon hurmasıylaaa, ne kadar değişik bir şekli şemalı var onun öyleee,bizimkilerde çekirdek yok ve bu yüzden çok ilginç geldi, ama tadını beğendim ve sos halini tabii sadece hayal ettim senin resimlerine bakarak....Biscottileri ise düşünmek bile istemiyorum:(görüntüsü başdöndürücü:)) )Ellerine sağlık Ruşyenacığım, arka plandaki noel babaya ayrıca ağaca ve meleklere ise ayrıca bayıldım, kırmızıdan daha çok yakışmış kıyafetleri...

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar besleyici ve sağlıklı bir besin olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. mutfakta çareler tükenmez ,fikir süper,görüntüsü gece de çekmiş olmasına karşın iştah açıcı,biscottilerin bol meyveli ...of,of....

    YanıtlaSil
  7. bencede kızlar çok hoşsun kuzum.
    ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asıl hoşluk senin yorumunda tatlım... çok çok mersi :)))))

      Sil
  8. çok çok güzel olmuş ya :) bayıldımm,tariflerinde sende harikasın,yeni keşfettim blogunu,bana da beklerim
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...