22 Aralık 2011 Perşembe

yine bir tarçın kokusu... -linzer (spitzbuben) kurabiye-

Yeni yıla sayılı günler kalırken, mevsime yakışan tarçın koku|u bir kurabiye daha yaptım bu akşam... Linzer (spitzbuben) kurabiye... Özelliği; orijinalinde badem unu bulunması ve üstü delikli iki kurabiyenin arasına koyu bir reçel ya da marmelat sürülerek iki katın üst üste getirilmesi... Ben de elimden geldiğince aslına sadık kalmaya çalıştım.

İşte tarifi;
Malzemeler: 
Hamuru için:
1 su bardağı badem unu
2 su bardağı un
1 yumurta
100 gr. tereyağ
2/3 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
2/3 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin

Arası ve üstü için:
her hangi bir reçel ya da marmelat
2 çorba kaşığı pudra şekeri

Yapılışı: Hamur malzemelerini iyice yoğurup streç filme sardıktan sonra buzdolabında 15-20 dakika kadar bekletin. Daha sonra 1 cm. kalınlığında açıp şekilli kalıplarınızla aynı boylarda parçalar kesin... Bu parçaların yarısının ortasına küçük boydaki başka bir şekilli kalıp ile delikler açın. Tüm parçaları 180 derecelik fırında 12 dakika kadar pişirdikten sonra, delikli parçaların üzerine küçük bir elek yardımı ile pudra şekeri serpiştirin. Deliksiz parçalara ise bir miktar reçel ya da marmelat sürüp pudra şekerli delikli parçaları üstüne yapıştırın. Deliklerin içine bir miktar daha marmelat ya da reçel koyduktan sonra kurabiyeleriniz servise hazırdır. Afiyet olsun!
İyi akşamlar...

16 yorum:

  1. mütiş gözüküolaaaar kesinlikle denemem lazım^^...elinize sağlık^^

    YanıtlaSil
  2. Ruşena,ellerineee sağılık,bu bisküvilere bayılıyorum,ben'de yılbaşı havasına girmeye başlıyorum ,ama biraz buruk,herzaman kızlarımla beraber kutlardık,bu yıl büyük kızım Iğıdırda,küçük'ise ..1-2 sene sonra ...

    YanıtlaSil
  3. ne sevimliler bunlar böyle, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. valki - çok leziz... tavsiye ederim. :)


    MAZES - o burukluk bende de var, kızım uzaklarda... öğrenci... ama zaten bunlar da o burukluğu taşımamak için... biliyorum ki ben mutlu olunca kızım da mutlu oluyor, hakeza o mutlu olunca ben de... ayrılık kötü evet... yeter ki sağlık olsun mazescim...

    YanıtlaSil
  5. Swotpisces - çok teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  6. Kurabiyeler çok güzel görünüyor. tam yılbaşına özel. afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. gece gece ağızım sulandı canım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. bende severim bu kurabiyeyi:) Ruşenya..yanlış hatırlamıyorsam bu kurabiyenin adı 'Spitzbuben' diye geçiyor..eline sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  9. Hülya - teşekkürler. :)

    aksungur46 - teşekkür ederim... keşke yollayabilseydim oralara da... :)


    Holle - hoş geldin ve teşekkürler holle.... evet kuzeyde, yanılmıyorsam İsviçre'de spitzbuben diyorlar... Avusturya'da ise linzer olarak geçiyor...bizim dilimize de avusturya'daki ismi ile yerleşmiş sanırım çünkü en çok bu isimle anılıyor... başlığa ikisini de eklemek belki en doğrusu olacak...

    YanıtlaSil
  10. Hımmmm süperrrr haftasonu yapacağım bakalım sizi bilgilendiririm tadı hakıjnda fikrimi :)

    YanıtlaSil
  11. görüntü çok hoş...badem unu çekilmiş bademden olurmu acaba?

    YanıtlaSil
  12. Minik Kelebek Fısıldıyor - kolay gelsin şimdiden... beklemedeyim. .)


    Gul/İnn - olur gülincim... ince çekip yaparken de ince bir elekten geçir ama...

    YanıtlaSil
  13. AMA AMA SEN HEP BENİ BAŞTAN ÇIKARIYORSUN ARKADŞIM YAAA OLURMU BÖYLE KİLOLAR ALDI BAŞINI GİDİYOR DAHA TARÇINLI KURABİYENİN TADI DAMAĞIMDAYKEN OLURMU BU ŞİMDİ.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  14. Mevdoşcum çok lezzetli oldu kesinlikle tavsiye ederim... ama sen benim gibi yap... içinden yalnızca iki adet ye kalanını arkadaşlarına, misafirlerine dağıt... gerçi bu kez tatlı, kek, kurabiye vb ile arası pek iyi olmayan eşim gidip gelip çoğunu yedi ama... sen sakla... :)

    YanıtlaSil
  15. Sehane görünüyorlar! Gel beni yeee, gel beni ye diyor resmen fotoraflar...

    YanıtlaSil
  16. bademli kurabiyeler şu aralar kahvemin yanında tek favorim..
    ellerine sağlık
    nefis grünüyor gerçekten.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...