11 Aralık 2011 Pazar

yeni yılı beklerken -1

Gece yatarken "yarın boş günüm... 9 a hatta 10 a dek uyuyacağım" derken... nerdeee! saat 7 de (saate baktım 2-3 dakika vardı) gözler açıldı yine... Tıpkı alarmı kurulmuş gibi... tık diye açılıverdi göz kapaklarım ve uyku muyku kalmadı anında... :)
Mışıl mışıl uyuyan kocacığa imrenti ile bakıp rutin ihtiyaçları karşıladıktan sonra tıpış tıpış salona geldim... Bir kaç gün önce arka balkondan çıkarıp bi boş zamanımızda kurulmak üzere getirmiş olduğumuz ağacımızın ve süslerinin bulunduğu iki kutuyu karşıma aldım veee... başladım bu işi bu sabah kotarmaya.

Bu yıl salonumuza bir iki eşya daha girince boş alan epeyce bi azaldığı için ağacı kuracak yer konusunda zorlandım bi süre... Koca ağacı nereye koymaya çalıştıysam ya sığmadı ya da bir şeylerin arasında veya arkasında kalarak görüş alanı daraldığı için istediğim görüntüyü veremedi. Son çare, yemek masasını duvara iyice dayayıp önündeki ikili koltuğu da diğer odaya götürerek ağacı büfenin yanına kurabildim. Geçen yıl pencere önüne geniş geniş kurulan ağaç bu yıl kapının yanında bi parça sığıntı gibi kaldı. Koridordan çok az bi parçası göründüğü için gelip geçtikeç göremeyeceğiz ne yazık ki, salonda bulundukça seyredebileceğiz artık. 

Parçaları çok olduğu için kurulum aşaması sıkıcı ve yorucu geçse de süsleri çıkarıp tek tek asmak müthiş keyifliydi. Geçen yıllardan kalma süsleri 1 yıl aradan sonra yeniden çıkarıp asıyor olmak bambaşka duygulara ve anılara yer açtı bir süre... Sonra bu yıl kendi ellerimle yapmış olduğum yeni süslerimi taktım... Aslında bunu yapmak gibi bi hayalim ve de planım yokken her süs asılışında içimden ufacık tefecik bişeyler diliyor olarak buldum kendimi... Meğer ummadığım bi şekilde ne çok beklenti yüklemişim ben yeni yıla... yani bu yıla... Dileklerim olursa çok sevineceğim elbet... ama olmazsa da olmaz! Bi tarafım realistliği elinde tutmalı... çare yok! :)

Bu arada yeni yaptığım süsler de (ornamentler) başka bir postun konusu olsun! Ben sizlerle şimdi günün asıl güzelliğini paylaşayım. :)

Bugün hava öyle güzeldi ki, eşime "hadi önce kozalak toplamaya ormana gidelim, sonra da sahilde doya doya bir yürüyüş yapalım" dedim... "İyi fikir" cevabıyla düştük yine yollara. İstikamet daha önce şurada paylaştığım piknik alanı oldu. Mevsim itibariyle piknik yapanlar yoktu ama hepten de ıssız değildi alan. Kıyıda yürümekte olan genç bir çift ve kah otomobillerinde denizi seyreden kah dışarı çıkarak bulduğu yere oturup sohbete dalan bir kaç kişi... Otomobilimizi park ettik ve kozalaklarımızın peşine düştük... 

İstemediğimiz kadar kozalak. Hani sobalı ev olsa doldur, götür... çıtır çıtır yak sobada... Nasıl güzel o ses ama!.. İşime yarayacak kadar topladık... Tabii her fırsatta deklanşöre basmayı ihmal etmeyerek. :) 


Kozalak toplama işimizi bitirince soluğu Kayalar'da aldık... otomobilimizi park edip çoktandır fırsat bulamadığımız yürüyüşümüzü yapmak üzere Hamzakoy'a doğru yol aldık. Dönüşte ağzına dek sardalya dolu bir balıkçı teknesinin kıyıya yanaşıp balıklarını boşaltması sürecine de denk geldik ki, zaman bulup da hazırlayabilirsem o da ayrı bir postun konusu olsun. Kareler çok hoştu doğrusu... Özellikle teknenin üstünde pike yapıp duran ama hiç ayrılmayan martılar... genç balıkçıların üzerlerindeki tulumlarla işlerini canla başla yapıyor halleri... balıklar... ve tekne... hepsi paylaşılmaya değer.
Çok güzel bir gündü.
Akşam eve döndüğümde ilk işim sepetimi aranje edip ağacımın altına yerleştirmek oldu. Bu yıl çam ağacımızın altında paket paket hediye yok. Bu yıl böyle olsun. Ve dilerim bu kozalaklar kadar bereketli bir yıl olsun! (Tabii önce sağlık!)


Güzel bir hafta dileğimle... hepinize sevgiler!



9 yorum:

  1. çok güzeller gerçekten, hayırlı haftalar...

    YanıtlaSil
  2. çok cici olmuş kozalak sepeti^^...acaip beğendim bu fikri^^

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel yeni yıl size de gelmiş. kozalaklar da çok güzelmiş. bende gittiğim yerlerde her fırsatta dayanamıyor. topluyorum.

    YanıtlaSil
  4. yeni yıl ağacı süslemeyi çocukluğumdan beri çok severim.sizin ağacınız da çok güzel olmuş hele süsler bayıldım canım

    YanıtlaSil
  5. kozalakları görünce köyümü özledim. Mis gibi çam ormanlarını :(
    ben kastamoluyum, ama eşim hemşerin bigalı :)

    YanıtlaSil
  6. Amin Ruşen'ciğim. Çok fiyakalı olmuş ağaç. Eline, emeğine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Amin Ruşen'ciğim. Çok fiyakalı olmuş ağaç. Eline, emeğine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel olmuş ağacın kozalaklar da harika durmuş sepette .Bu hafta sonu bende topladım .

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkürler hepinize...

    filizcim ben gaziantepliyim... eşim gelibolulu... ama artık kocaköylü oldum sanırım. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...