29 Kasım 2011 Salı

tarçın kokusu... - tarçınlı kurabiye-

Pazar günü beklediğim kar yağmadı. Hatta öğleden sonra hava bi parça daha ısınmaya başladı. Ben de kalktım kurabiye yaptım... Mis gibi tarçın koktu her taraf... Üstelik hazırladığım hamuru iki ayrı kurabiye için kullandım ki ortaya iki ayrı lezzet çıktı... buram buram tarçın kokulu... tam da yeni yıllık...

Kurabiyelerimi yapabilmiştim ama o gün dekoratif bir sunum hazırlayıp fotoğraf çekebilecek kadar zamanım olmadı ne yazık ki... dün akşam da olamadı... Ve sonunda bu akşam bu güzel fırsatı yakalayabildim... (yooo kurabiyelerime hiç bi şi olmamış... kavanozlarında mis gibi tazecikler hala... :) yarın pasajda hüpletilebilirler artık: :) )
İşte tarif ve fotoğraflar... Tarçınlı kurabiye seviyorsanız deneyin derim.

Malzemeler
Hamuru İçin:
2 yumurta
100 gr. tereyağ (oda ısısında yumuşamış)
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı üzüm pekmezi
1/2 çay bardağı buğday nişastası
1 su bardağı toz şeker
2 paket şekerli vanilin
1 çay kaşığı tarçın (tepeleme)
aldığı kadar un

Üzeri İçin:
2 çay kaşığı tarçın
2 çay kaşığı pudra şekeri

Yapılışı: Tüm malzemeyi yumuşak bir hamur elde edinceye dek yoğurun ve streç filme sarıp buzdolabında 1 saat kadar bekletin. 1 santim kalınlığında açıp istediğiniz kalıplarla şekil verin. Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında 12 dk. kadar pişirin. Fırından çıkardığınız anda (sıcakken) üzerine tarçın ve pudra karışımını minik bir elek ile eleyin. Mis gibi tarçın kokulu kurabiyeniz servise hazırdır afiyet olsun!




Ben hamurumun yarısına elde iri iri ufalanmış ceviz içi katıp cevizli tarçınlı kurabiye yaptım.

Cevizli tarçınlı kurabiye yapmak istediğinizde de aynı tarifi rahatlıkla uygulayabilirsiniz...
Güzel bir hafta dileğimle... sevgiler!

20 yorum:

  1. Hola soy Nati, estaba paseando por los blog y me he encontrado con el tuyo, me ha gustado mucho como trabajas y lo que tienes publicado me parece muy interesante, te felicito por ello.
    Yo tambien tengo un blog el mio es de cuentos, pasaté cuando te apetezca sin compromiso, espero sea de tu agrado.
    Yo volveré a visitarte y ha seguirte, hasta entonces un saludo muy cordial Nati.

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.tarçınlı kurabiyelerin kokusu burnuma geldi miss gibi.resimler ise harika dekor mükemmel.sevgi ile kal

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor.afiyetler olsun.

    Kızımda çok severek yapıyor, bizde faydalanıyoruz:)

    YanıtlaSil
  4. yarın yapıyorum bloguma da koyacağım bu hafta misafir ağırlama haftam.Tabaklarına bayıldım kurabiyeler pek havalı durmuş tabakta.HOŞ GELDİN YENİ YIL

    YanıtlaSil
  5. Nati - Hola y bienvenido!


    aksungur46 - çok çok teşekkürler Serpil hanımcığım...


    Hülya - Teşekkürler Hülyacım... Oh ne güzel... evlat elinden yemenin keyfi de başkadır hani... afiyetler olsun sizlere de...


    Çılgın Mevdoş - merakla bekliyorum mevdoşcum... yeni yıl hoş gelsin evet... :)

    YanıtlaSil
  6. Nasıl güzel objeler topluyorsun. Dekorasyon süper:)) Kurabiyeler de enfes görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Nedret hanımcığım çok teşekkürler, cicili bicili ve de kırmızılı şeylere sevgim ağır basıyor aslında çoğunlukla kendimi tutuyorum. . :)

    YanıtlaSil
  8. harika gözüküyor hatta kokusu burnuma geldi desem :) ellerine sağlı k ruşen ablacım..denemek için yazıyorum bi kenara..bende geçen hafta kurabiye kursuna gitmiştim ona benzettim biraz :)

    YanıtlaSil
  9. Çok klasik olacak ama inanın ki doğru. Ben tarçınlı kurabiyenin kokusunu aldım sanki. Hatta şimdi giyinip bir koşu markete gidiyorum evde tarçın kalmamış :) Ellerine sağlık sevgili Ruşen hanım,her şeyin çok hoş ...(Artık sizli bizli hitabı bıraktım,o kadar yakınsın ki bana,gönlüme)

    YanıtlaSil
  10. Gul/İnn - teşekkürler gülincim... deneyince fotoğraflayıp bizimle de paylaş olur mu? kursları çok yararlı bulurum ben... ne iyi yapıyorsun, fırsat buldukça gitmek gerek. tabii kurs bolluğu olan bi memlekette de yaşamak gerek... çok şanslısın.


    colette - canım nilgün hanımcığım güzel oldu bu sizi bizi atmak... sen de öyle yakınsın ki bana... çok!
    şu an itibariyle tarçınını almış hatta kurabiyene başlamış olmalısın... kolaylıklar diliyor, paylaşımını merakla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  11. Kurabiyeler nefis ama, o kavanozun süslemesi, kurabiyelrein kurdelesi....

    sanıyorum ben kurabiyeler yerine onları yiyeceğim :)

    YanıtlaSil
  12. tarçın kokusunu çok severim.. ama en çokta kışa yakışır.. kurabiyeler nefis görünüyor.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. mmm ... it looks delicious =) ... çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  14. Annem (Çılgın Mevdoş) bu hafta yaptı bu mis kurabiyelerden, o kadar beğendim ki silip süpürdüm ;) Harika bir tarif, paylaştığınız için çok teşekkürler, ben de blogumda arkadaşlarımla hemen paylaştım sizin kurabiyelerinizi :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Noni bu gün kurabiye postu yazmış adres olarak ta sizi göstermiş durur muyum hemen geldim tarifi aldım kaçtım, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Sevgi - kesinlikle en çok kışa yakışıyor... bi de zencefil.. :)


    Яmaha - ben de teşekkür ederim. :)


    Noni - ne hoş sürpriz...gidip bakiyim hemen... afiyetler olsun...


    FADİŞ - hoş geldin :) ve teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  17. Ruşen hanım selamlar, peçeteniz ne kadar orijinal olmuş öyle, ilk fırsatta deneyeceğim :)

    Bir de kırmızı puanlı takımlarınıza bayıldım nerden aldığınızı öğrenebilir miyim :) Mudo'da var demişlerdi ancak bulamadım, ne zamandır arıyorum..

    Sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  18. aydinbas - merhaba... Mudo'dan almıştım ben de... şimdilerde kalmadı mı acaba? kahvaltı seti adı altında satılıyordu... büyük puantiyeli bir kase ve fotoğrafta görünen puantiyeli düz tabak ile kupa birlikte takım olarak...
    dilerim en kısa zamanda bulursunuz...
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. harika bir bloggg. bu kadar geç bulmuş olmak beni üzdü. nefis kurabiyeler. ellerine sağlık.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...