24 Aralık 2010 Cuma

noel gecesi kabusu / the nightmare before christmas

"Noel temalı film izleme" hobim bulunan her fırsatta keyifle gerçekleştirilerek devam ediyor... Bu sabah da Tim Burton'ın hikayesini yazdığı, yine animasyon menşeili fantastik bir noel filmi izledim. Hem de gotik görüntülerin bolca olduğu bir film... (bilmeyenler var mı hala ben bir gotik hayranıyım.. özellikle giysilerde... :) )

Bir önceki filme getirdiğim yorumlardan "bu filmde istediğin sahneleri doyasıya bulabildin mi?" diye sorabilirsiniz? O, beni çok daha mutlu edeceğine inandığım, çocukların kartopu oynadığı, paten kaydığı, neşeli şarkıların söylendiği, kardan adamların yapılıp, jingle bells lerin çalındığı sahneler bu filmde de mevcut değil ama benim gibi animasyon ve gotik meraklısı biri için keyifle izlenebilecek bir film doğrusu... Ha unutmadan... film müzikal sahneler de içeriyor... bu da sevdiğim şeylerden biri...

Filmde iki sempatik karakter var... Başroldeki iskelet görünümlü Jack Skellington ve ona platonik aşk duyan, bazı sahnelerde kolu bacağı kopup iğne iplikle yeniden dikilen, patlak gözlü sevimli kız... (ismini anımsayamıyorum şu an. :) ) Filmde halloween tabanlı onca ürkütücü ve çirkin görüntü olmasına rağmen, bu iki sevimli karakterin büyülü dünyasına kapılıyor, peşlerinden sürüklenip gidiyorsunuz hemen...

Jack, Halloween köyünün balkabağı kralıdır ama halinden çok sıkılmaktadır. Ormanda dolaştığı bir gün gövdesinde ışıl ışıl süslerle dolu bir çam ağacı resmi bulunan bir ağacın yanında bulur kendini... Çam ağacının ışıltısına bakmak için dokunduğunda ağaç kapı gibi açılır ve Jack'i içine çeker. Noelin  büyülü dünyasına düşmüştür Jack. Kendi yaşadığı halloween köyüne hiç benzememektedir burası. Orası ne kadar karanlık, ürkütücü ve korkunç ögelerle dolu ise burası da o kadar ışıl ışıl ve neşeli bir yerdir. Burada gördüklerini kıskanır ve noel güzelliklerini kendi köyüne de getirebilmek için Noel babayı kaçırmaya karar verir. Bu işi üç küçük çirkin yaratık yapacaktır. Kaçırılma sürecinde ilginç olaylar yaşanır. Sonunda Noel baba köye getirilir. Balkabağı krallığından sıkılan Jack ise bu kez Noel babanın kılığına girerek noel köyüne gider ve dağıttığı hediyelerin seçimi ile köy halkına felaketler yaşatır. Çünkü o bir halloween yaratığıdır ve hediyeleri de halloween temalı olacaktır.

Film, konusu itibariyle bir çocuk filmi gibi... Ama sahneler daha önceki filmde de söylediğim üzere çok küçük çocuklar için uygun değil bence... Korkup ürkmeleri çok olası... Animasyon, fantastik, gotik ve müzikal ögeleri içeren filmleri sevmiyorsanız sizleri de pek sarmaz. Ama tüm bu ögelere eyvallah diyorsanız, izleyin derim... Ben sevdim. :)

10 yorum:

  1. ben de çok severim bu filmi. Tim Burton müthiş bir adam. İzlemdiyseniz Alice Harikalar diyarında'yı da tavsiye ederim. Johnny Depp tek başına yeter zaten:)

    YanıtlaSil
  2. Alice Harikalar Diyarında'nın eski versiyonlarını izlemiştim ama Johnny Depp'lisini izlemedim henüz... teşekkürler listeye alıyorum hemen.. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok imrendim, oh hafta sonu da geldi sayılır, ben de sinemaya gideceğim özendim çok :)

    YanıtlaSil
  4. ben de şimdi sana imrendim kiraz çekirdekcim... bi sinemamız bile yok... bazen dvd ile ama en çok da internetle karşılıyoruz bu ihtiyacımızı... :(
    ki sinemada film izlemeyi de çok severim... ya internet olmasaydı, diye avutuyorum kendimi neyse ki. :)

    YanıtlaSil
  5. canım ya gerçekten kötü sinemanın olmayışı.:(

    YanıtlaSil
  6. çok kötü olan bişey daha var rosemarycim... biz 4 yıl önce taşındık gelibolu'ya... bizden önce sinema varmış.. ama yakmışlar! :((
    nasıl yandığı konusunda değişik spekülasyonlar var, o konuya giremiyorum ama sonuçta birileri yakmış! :((

    YanıtlaSil
  7. HAY ALLAH! Bu daha da kötü bir şey yahu! Ama YEREL YÖNETİM BU KONUYLA İLGİLENMEK ZORUNDA ben derimki belediyenize dilekçe verip hem sinema hem de tiyarro salonu isteyin..Bu tür çalışmaları yapmak ilk görevleri arasında .:)

    YanıtlaSil
  8. Ruşen' cim bu konuda gerçekten bir geri dönüt bekliyorum..Senin gibi edebi yanı güçlü yanı olan duyarlı bir insanın öncü olabileceği bir konu bu...
    Belediyecilik yapan biri (BL.ENC.ÜYELİĞİ)olarak
    biri olarak diyorum ki.BELEDİYEler bu tür kültürel konulara el atmak zorundalar.Sadece senin gibi bilinçli bir grup biraz zamanını bu işe ayırırsa neden olmasın,hatta salon yoksa belediye geçici bir salon oluştırabilir bir esnaf grubu aracılığıyla..araştırıp bir bana dönmeni bekliyorum canım..:)

    YanıtlaSil
  9. Burada bazı şeyleri değiştirmek demiri eritmekten daha zor rosemarycim... yalnız sinema değil, edebiyat ve sanatla ilgili pek çok taleplerimiz var... sürüncemede beklemekteler... esnaf kesimi ise ne yazık ki tam esnaf... esbanflığın ötesine çıkamıyorlar maalesef... işte böyle, içi beni dışı seni... :(

    YanıtlaSil
  10. Bak ne zamandır blogcanız biz!..;))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...