29 Eylül 2010 Çarşamba

Hüseyin Meral Zeytinyağı ve Sanat Evi

Adatepe Köyü'nde, köyün yüzyıllardır geçimini sağladığı geleneksel zeytinyağcılığının farklı bir uygulama  ile gerçekleştirilip satışa sunulduğu yer burası... Mekanı tanıtmaya geçmeden önce  Hüseyin beyin  bugüne geliş öyküsüne kısaca değinmek istiyorum.


Yıllarca Paris'te yaşayan Hüseyin Bey, eşinden ve işinden ayrılıp Türkiye'ye döner. Annesinden kalan İstanbul'daki  evi de satarak Ege'de sakin bir yerlere yerleşmeye karar verir. Buradaki zeytin ağaçlarının bolluğunu görünce Adatepe'yi mekan olarak seçer kendine. Ve aklının bir köşesinde kalan Paris'in ünlü zeytinyağı markası "Nunez de Prado"nun üretildiği gibi benzer bir yöntemle yağ üretip Ege'de zeytinyağcılık yapma fikrini hayata geçirir.


Hüseyin beyin yağ elde etme yöntemi bildik bir yöntem değil. Bu işlem için zeytinler özelikle tek tek elle toplanıyor. Ardından bir kaç ton ağırlığındaki döner taşların altında iyice eziliyor ve özel torbalara konularak bir kenarda sabırla bekletiliyorlar. Amaç; yağın damlama usulü ile elde edilmesi... Daha sonra biriken yağlar durultma ve arıtma işlemlerinden geçiriliyor ve 1 yıl boyunca klimalı ortamdaki çelik tanklarda beklemeye alınıyor.


Elde edilen bu yağa Fransızlar ve İngilizler "yağın çiçeği (çiçek gibi yağ)" diyorlar. O da "zeytin sütü" adını veriyor. Aşağıdaki fotoğrafta yazıldığı üzere sağlık için birebir... 


Hüseyin Meral Zeytinyağı ve Sanat Evi, geniş bir ön avlu ve bu avluya bakan birbirine bitişik, tek katlı iki binadan oluşuyor. Sağdaki kapı hep kapalı ama... Soldaki kapı müşteriler için sürekli açık... Burada yalnız zeytin sütü değil, zeytinden elde edilen pek çok ürün bulmak mümkün.

İşte bahçeden ve mekandan bazı kesitler...






7 yorum:

  1. Nasıl güzel yerleri var memleketimizin, görmediğimiz, bilmediğimiz. Eksiğiz bu konuda maalesef. Çoğunu göremeden göçüp gideceğiz:(((

    YanıtlaSil
  2. Canim mekanin acik adresini kacirmis olabilirim gozden ama paylasirsan sevinirim;dondugumde ziyaret etmek istiyorum.Cok zahmetli gorunen bir is anlattigin kadariyla.Ama eminim zahmetinden dolayi tadi mukemmeldir.Cicek gibi denmesinin sebebi hafif bir yag olmasi mi yani bizim bildigimiz zeytinyaglari gibi kokusu olan yaglardan degil mi? cunku benim bir arkadasimin babasi da yag isi ile ugrasiyordu zeytinyaglarini tattim ama kokusuz ve hafifti.
    Gorseller ve bilgilericin tesekkurler cok hosuma gitti..

    YanıtlaSil
  3. mekanın caddeli sokaklı bi adresi var mı bilmiyorum... adatepe köyü küçük bir yer zaten... girişte hemen köy meydanı var... meydandaki ilk bina, daha önceki postlarımdan birinde yayınladığım yeşil sarı renkteki bina... oradan yukarıya doğru çıktığınızda tabelalar bu postumdaki mekanlarını kolaylıkla bulmanıza yardımcı oluyor... elimde bir tlf noları var... 90 286 752 66 10

    oldukça hafif bir yağ... portakal suyuna dahi eklenip içilebileceği söyleniyor... ama denemedim hiç...
    benim burnum oldukça hassas, belki ondan... hiç kokusuz diyemeyeceğim... :)

    YanıtlaSil
  4. Adres icin ayrintili aciklamana cok tesekkur ederim ..
    Tr ye dondugumde ziyaret etmeyi bende cok isterim.
    Portakal suyuna karistirilip iciliyorsa demek cok hafif bir yag:)
    Zeytinyagini siz nasil seversiniz bilmiyorum ama ben boyle kokulu olani sizma olani cok severim.Reklam gibi olacak ama komili sizmayi severim mesala..Gerci hangisi daha gercek hangisi daha saglikli bilmiyorum ama agiz tadi iste..
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  5. rica ederim... :)
    ben yalnızca salatalara kullandım... tadı çok hafif... yoğunluğu yine de çok ince değil... kokusuz da değil... "natürel sızma" olarak satılıyor... biz sevdik... :)

    YanıtlaSil
  6. hersey ne kadar incelikli degil mi? iyiki paylastin bizimle:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...